Julklädd

Äntligen har jag funnit ting att klä mig i till jul. Jag är petig då det gäller vad jag har på mig. Det får inte vara för dyrt, inte sitta åt på fel ställen, inte vara för festligt men samtidigt inte för vardags, är det dessutom skor ska de inte ha klack och så ska de komma över mina vader i storleken större också.

I veckor har jag letat i butiker både live och på nätet men inget funnet tills jag såg denna koftan hos Engla. Klickade direkt in hos HM men nej den fanns inte i sortiment så glädjen var stor då jag efter några dagar klickade in igen och såg att den var där. T-shirten klickade jag hem i svart efter att ha sett den på min underbara vän Linnea häromdagen. 149,- och finns även i rosa och grått. Perfekt topp. Festlig men bekväm. Jag vill kunna äta mycket julmat. ;) Kragen blev ett litet impulsklick hos HM. Tror den kommer göra allting ytterligare lite festligare och skorna är mina favoriter från Ellos som jag jagat sen jag såg dem hos Emma första gången och äntligen är de mina.

Jag är helt klart nöjd. Detta är ting jag kommer bära både jul och nyår samt även fortsätta att använda efter. Något annat har vi inte råd till. Försöker alltid tänka på vad jag väljer att handla till fest. Ting som är dyra och bara kommer användas vid ett eller några få tillfällen går bort. Numera även ting som kostar mindre för plånboken. Det handlar om att prioritera. Pris per tillfälle är lönar sig i längden.

Vad ska ni klä er i till jul?


Kommentarer
Postat av: Mammma

Jag ska nog vara förnuftig och använda något av det svarta och röda som jag köpte till förra julen. Det får duga. Det är ju i princip en dag för mig som är viktig med kläder, för sedan ska jag ju vara mormor och leka hela dagarna med Liam och då gäller det att vara praktiskt och ha bekväma och oömma kläder på sig/ kram

2009-12-09 @ 21:12:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0