Lugn








Äntligen lite lugn och ro hemma på våran gata i stan. De två senaste dagarna har varit fyllda av massor med jobb och jag vågar inte ens tänka på hur trötta vi skulle varit idag om vi inte hade haft mormor här. Igårkväll kom jag hem till ett barn som redan var nattat, tvätt som var vikt och mat som stod färdig på spisen. Det har varit helt underbart att ha mamma här. Inte bara som hjälp utan för att jag önskar att L ska ha samma kontakt med sina mor- och farföräldrar som jag har haft. Det är fyra väldigt viktiga personer i ett barns liv och vi är tacksamma att fortfarande ha samtliga med oss. Kan även berätta att L numera kan nämna ännu en person till vid namn. Det är mamma, pappa, farfar, Cecilia (dagisfröken), Chris (dagisfröken) och MORMOR.

Lite ledsna i hjärtat var vi då vi för bara en liten stund sedan vinkade hej då till mormor men vi ses faktiskt redan om två veckor igen och det glädjer oss. Innan mamma begav sig idag fick vi en lugn stund tillsammas på stan. L var hemma och busade med A. Blev några små köp till nyår. Det är verkligen lyx att kunna gå rundor i butiker utan vagn och att dessutom få ha mamma med sig som smakråd är mys. Ända sedan jag var liten har vi älskat att handla tillsammans. Att inspireras, inreda och se till de små detaljerna är något vi båda har stort intresse av.

Nu är här alldeles tyst och trots att jag har en hel del kvar att ordna med innan nyårsafton känner jag mig otroligt lycklig. Allt är ordnat med jobb, alla kassor och övriga papper. Igår efter jobb handlade jag mig faktiskt en liten present för att jag är så duktig. Det är viktigt att belöna sig själv mellan varven. Vad det var som fick följa med hem får ni se ikväll då en mamma ska slå sig ner i soffa efter lite hemma SPA, läsa senaste Allt Om Mat och NJUTA de sista av 2009 med ett glas vitt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0