BarnVakt








Idag är Liam på dagis mellan 9 och 14. Själv är jag galet stressad över alla ting jag måste ordna med. Att vara arbetssökande tar på krafterna och jag blir lite smått sur när jag hör att jag är "ledig" om dagarna. Jag är allt annat än ledig. Utöver att jag skall söka arbete är det papper som ska in till FK om VAB, det är tider på arbetsförmedligen, ansökan till A-kassan, scheman som ska matchas, tvättider som ska bokas, städ som ska hinnas med och dessutom ett otal läkarbesök eftersom min kropp precis som jag verkar ha sagt upp sig. Inte blir det lättare av att jag snittar 4 timmars resväg varje arbetspass vilket innebär att min egentliga arbetstid blir mycket mer än halvtid fast jag får inte betalt för det. Dock har jag själv valt detta och konstigt nog känns det skönt. Underbart att slippar arbeta med någonting som inte kändes rätt. Situationen idag kanske inte är klokren men den är tillfällig och det ger mig hopp. Att jag också någon gång ska finna rätt jobb för mig samt en balans mellan timmar på jobb och hemma som fungerar för vår familj. Att A är med och stöttar mig i detta bekräftar ännu en gång varför jag älskar honom så att mitt hjärta värker. Har svårt att se varför vi tidigare vilt diskuterat hur fördelningen ska se ut här hemma då vi idag tycks ha funnit en perfekt lösning på det hela. A lagar maten, jag diskar, A tvättar, jag sorterar tvätten och viker in i garderoben, A dammsuger och jag plockar undan, A handlar och jag skriver matlista etc. Listan kan göras lång men viktigast av allt är inte att vi funnit ett sätt att dela alla uppgifter på utan att vi arbetar tillsammans som en familj för att få vårt liv till att bli det bästa. Vi pratar mycket med varandra om hur vi ser på framtiden, planerar tillsammans och har gemensamma mål. Mitt i allt kaos känner jag mig faktiskt väldigt lycklig även om det just nu är väldigt mycket.

Liams dagistider är inlämnade, VAB papper ordnade och skall skickas in till FK i eftermiddag, tvätten är i maskinerna, schemat för tre jobb samt dagis är ifyllt för hela december, tiden på arbetsförmedlingen är ombokad pgr av jobb. Lite har jag hunnit med idag och ytterligare lite tänkte jag hinna bocka av innan det är dags att hämta Liam på dagis. En punkt på att göra listan är att ordna barnvakt. Fick lite ont i magen igårkväll då jag insåg att vi behöver barnvakt många dagar i december. Min underbara mamma har idag lättat mitt hjärta och kommer ner julveckan då vi arbetar som mest men det fattas fortfarande några tider som jag undrar om någon ;) kanske vill passa vår lilla polis?

Torsdagen den 3 december. Hämtning från dagis runt klockan fyra och kvällen.

Söndagen den 6 december.

Tisdagen den 15 december. Hämtning från dagis runt klockan fyra och kvällen.

Torsdagen den 17 december. Hämtning från dagis runt fyra och fram till klockan 19.00.

Fredagen den 18 december. Hämtning från dagis runt fyra och fram till klockan 20.00.

Onsdagen den 23 december. Hämtning från dagis runt fyra och fram till klockan 20.00.

Nu förstår ni säkert att jag inte tillfrågar hela världen om barnvakt utan de som vanligtvis träffar Liam i vår umgängetskrets. Enklare att skriva tiderna här istället för att smsa alla.

Nu dags att plocka ur maskinerna, fylla i ytterligare lite papper och sedan bär det av mot dagis. Mitt huvud är tungt idag så fortsätt hålla tummarna att förkylningen inte blir värre än såhär!


Kommentarer
Postat av: Nickan

Jag kan torsdagarna och säkert på söndagen också, bara lite svårt att veta för mig nu hur mycket jag har i skolan då, men torsdagarna kan vi boka, funkar säkert fler dagar. Puss och kram

2009-11-17 @ 12:18:36
URL: http://nickansdagbok.blogg.se/
Postat av: Mamma och mormor

Nu är resan bokad tåget den 25 och flyget tillbaka den 30. Å, vad det ska bli härligt roligt och mysigt att få rå om Liam i fyra dagar. Ja du förstår säkert att din blogg betyder jättemycket för mig och det har känts så tomt och tystnär den tog slut. Även om vi pratar på telefonen ganska ofta så är bloggen en så jättebra möjlighet att känna att vi är nära varandra, genom att jag kan följa er vardag. Kramar till dig/mamma

2009-11-17 @ 12:20:18
Postat av: jossan

Haloj Mikaela.



Jag och Nathalie hämtar gärna Liam från dagis och tar hand om honom den 15 dec om det går bra? Hoppas det löser sig sen med de andra tiderna. Ha de så bra!



Kram från oss

2009-11-18 @ 12:43:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0