Liten

Gårdagen var tung men framåt eftermiddagen kände jag mig ändå lite mindre trött i skallen och beslutade att ta mig till vårdcentralen för att äntligen ta sprutan mot svinet. Skönt att ha det ur världen och eftersom jag var ledig idag garderade jag mig för eventuella biverkningar. Några följder av sprutan har dock inte synes till. Lite ont i armen men det är välan inget att klaga om. Den 10 dec ska Liam vaccineras. Sen är hela familjen skyddad så gott vi kan. Det känns skönt.

Eftersom jag inte gjorde många knop här hemma igår blev det en sådan dag idag. Egentligen skulle jag vilat idag igen men det går tyvärr inte när tiden är knapp. Började dagen med tvätt och bockade av några måsten på att göra listan. Ändra Liams vaccintid, ringde Handels om a-kassa, kontaktade jobb angående ytterligare arbetsgivarintyg etc. Sedan tog jag mig ner till stan för några ärenden. Hämtade ut foton, handlade present till A som fyller stora 26 nästa vecka, ordnade med kläder inför julen till L och inhandlade ting till julklapparna. Nu är det enda som är kvar inför julen att hänga upp pyntet i helgen, hämta ut och slå in Liams julklappar som vi beställt på internet ( frakfritt och hur skönt som helst att sitta i lugn och ro istället för att trängas i leksaksbutiker), ordna med diverse julklappar vars innehåll inhandlades under dagen samt köpa julklappspapper och slå in. Sedan efter ett besök i den där butiken som säljer alkholhaltiga drycker kan vi slå oss ner och mysa istället för att julstressa. För vi är KLARA!

Det kan tyckas tokigt men när det är något jag kan kontrollera och göra klart som t.ex. julen känner jag mig nöjd med mig själv. Att jag i allt kaos åtminstone lyckas få en sak rätt och även om det inte handlar om måsten utan om egentligen roliga ting känns det bra att de är klart. Andra saker som jag snart hoppas ska bli klart är alla papper som skall skickas in till olika myndigheter då man blir arbetslös, läkartider och vart jag ska ta vägen i januari men mest av allt önskar jag mig en frisk kropp förhoppningsvis en följd av att allting annat i livet löser sig? Förnärvarande är allting ett ont kretslopp svårt att bryta. Som jag önskar att det kommer en vändning snart för jag är för tillfället förvirrad, sönderstressad och sliten.

Under ett av mina kloka samtal med min underbara vän Linnea under gårdagen kom vi fram till att det kanske är dags att helt vända blad? Kanske blir allting bara fel hur jag än vrider och vänder för att jag befinner mig inom fel yrke? Ska beställa hem kurskatalogerna till våren och ta mig en riktig funderare på vart jag är påväg egentligen. Ibland är det så lätt att bara köra på. Den enkla vägen. Istället för att inse att man egenligen borde börja om från noll. Det är dags att göra en förändring för annars har jag en känsla av att det endast är påväg utför. Inte kul att sluta som utbränd vid 25. Nej nu är det jag som nollställer mig själv och funderar. Det finns ju faktiskt många yrken jag funderat över tidigare. Lärare, psykolog eller varför inte något helt nytt? Att tänka på att starta från noll igen känns mer spännande än skrämmande och därav säkerligen rätt. Ni ser så klok jag blir av den där Linnean. Vi pratar mycket om allt och kommer därav fram till många kloka ting tillsammans under våra mer eller mindre dagliga telefonkonferanser som har blivit en stund jag ser fram mot varje dag. Just nu behöver jag nya infallsvinklar som tar mig ur denna lite tunga perioden i livet.

Efter att jag ordnat med ärenden på stan gick jag hem för en snabb lunch innan jag hämtade Liam på dagis. Det började regna så vi skyndade oss hem. Väl hemma slog vi in paketer till A och åt mellanmål. Efter en stunds lek blev det sedan dags för tidig middag ala fuskköttbullar och snabbmakaroner. Ibland är det bara sådanna dagar och tur är väl det att det finns enklare val ibland när huvudet börjar göra sig påmint. Klockan sex låg jag utsliten i soffan med skallevärk igen och nu äntligen efter några timmars vila och Alvdenon har jag lyckats få något sådär rätsida på saken dock är det dags att stänga ner här och istället se reprisen av Halv Åtta Hos Mig på Play. För nu är det dags att unna sig mer tid för mig och fokusera på hälsan sedan kommer det andra av sig självt eller hur?









Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej gumman! nu e jag nyfiken vilken sida ni handlat julklappar på:-)

Inte för att vi skall köpa så mycke till våra barn, de blir typ vars en stor pryl istället. men de kan ju bli något litet, kusinerna ska ha o sen kommer födelsedagar:-) hade varit underbart o slipap springa runt bland alla halvkrassliga mäsnniskor i julstress:-)

u är du rädd om dig o tar dig tid att vara bara Mikaela, jag evt, lättare sagt än gjort, men välbehövligt för dig!(för oss alla;-)) Hämta studie katalogen snarast, tiden för ansökningar t högskola har redan passerar, men man kan ju söka reservplats:-) Kanske skulle en distans kurs passa dig o ert liv just nu. Du akn få komma till ro med din mage, akn vara hemma de dagar du behöver, gå på bibblan om du behöver komma ut osv. Denna kollade jag på när jag skulle börja plugga http://utbdb.hig.se/webkat/kurs.php?kurs_kod=FE201A = gammal länk, men du kan kanske söka vidare o hitta den nya? Kram på dig! ring om du har ork o lusto snacka, ja e hemma m febriga barn;-)

2009-11-26 @ 09:11:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0