Lycka










Det blev inte mycket gjort utav mina måsten idag. Då jag skrivit klart inlägget till er la jag mig ner för att vila en stund och vaknade inte förran klockan redan slagit eftermiddag. A kom hem från jobb och lagade middag till oss medan jag och Liam tände mysbelysningen här hemma. Det är en härlig liten tradition vi har. Att varje eftermiddag tända stjärnorna tillsammans. Att se lyckan i Liams ögon när de tänds är underbart. Det är en av de tusen ting jag älskar med att vara mamma. Att jag genom att skapa dessa mysiga stunder tillsammans bygger grunden för en lycklig barndom för vår lilla Cowboy.

Liam hjälpte som vanligt till att duka bordet och då vi ätit tog jag tag i disken medan killarna läste lite böcker och såg på Saltkråkan. Resterande kväll har spenderats i köket med mitt dec. schema från jobb, As schema från jobb samt Liams dagistider. Det kommer minst sagt att trassla ihopa sig och vi kommer behöva mycket hjälp för att denna månaden ska gå ihopa sig. Det eviga livspusslandet. Ibland tror jag det var bättre förr. Då kvinnorna var hemma med barnen. Inga skuldkänslor över tiden tillsammans som blir så liten då vi går tillbaka från mammaledigheten, inga sura miner på jobb och inget VAB från dagis. Hade vi haft ett större socialt nätverk med barn i Liams ålder hade jag absolut kunnat tänka mig att stanna hemma med honom. Nu är inte så fallet och jag tackar för att vi fått vara hemma så länge tillsammans under föräldraledigheten.

Som skrivet blev det inte mycket att stryka på att göra listan idag men imorgon är en ny dag då Liam förhoppningvis orkar med en stund på dagis och förkylningen som spritter i min kropp inte hunnit slagit ut. På onsdag ska jag vacinera mig från svinisen och det ska bli skönt. Har inte oroat mig så mycket över att drabbas och hoppas därför inte göra det heller nu när jag så snart ska få sprutan.

Dags att försöka koppla bort stressen och lägga sig ner i soffan. Har festat på en av Liams isglassar och tänkte se på Ullared på Play!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0