Marknad








Det märktes i butiken att det närmar sig jul för vi hade mycket att göra igår och det var en trött mamma som kom hem. Istället för att hetsa med julpyntet beslutade vi efter lite middag att natta Liam tillsammans. Mysigt att varva ner med lite "Imse Vimse Spindel" istället för måsten. Som en mycket klok Jenny låter jag numera mina måsten vänta en stund. De springer faktiskt inte ifrån en. Senare del av kvällen spenderades med kex och ost framför nya avsnitt av The Hills och The City samt massor av mys tillsammans med A. En riktigt avkopplande fredagskväll.

Klockan åtta började vi våran dag idag. Var inte utanför dörrän förrän halv elva men vad gör väl det en lördag då endast julmarknad står på schemat. Började med en tur till ICAN för att hämta ut Liams STORA julklappspaket och handla blöjor därefter begav vi oss vidare till Bosjöklosters julmarknad eller såkallade julmarknad kan jag väl tycka. Marknaden var inne i olika små byggnader vilket är praktiskt om det regnar men inte ger en lika mysig julstämmning som utomhus, försäljningen var lite enkel enligt min smak och där var inget juligt att äta som inte kostade massor av pengar dock var där en roligt lekpark och en ponny vilket höjde upp det hela och nästan gjorde det värt de 120 kronorna de kostade i entrè. ;)

Efter marknaden åkte vi hem. Handlade med oss lite gott bröd och lussekatter till fika innan vi vilade en stund hela familjen. Det blev en sen men välbehövlig vila idag. Tur farfar ringde och väckte oss vid halv fem annars hade vi säkerligen fortfarande sovit. Lite lördagsgott senare var vi igång med julpyntadet här hemma. Dansade loss till julmusik. Liam älskar verkligen att dansa. Det är något vi gör ofta här hemma. När allting känns lite trist då lyssnar vi till musik och dansar tillsammans. Plötsligt blev allting lite roligare. Av pyntadet blev väl sådär mycket gjort. Hann med Liams hörna som fick sig en liten julmakeover bland annat med favorit speldosan från gammelmormor. Trapphuset är dekorerat med lykta och julbock. I köket är GOD JUL bokstäverna uppställda och röda band är knutna runt blomstren. Julstjärnorna får vänta tills A kommer hem från jobb och julljusstaken kan vi inte tända förrän vi köpt nya ljus men något sådär är det lite jul här hemma. Imorgon bär det av till ännu en julmarknad och förhoppningsvis inspirerar den lite mer än dagens. Känner att vi skulle behöva något lite mer juligt här hemma. De mesta kommer inte upp förrän granen står på plast och det är alldeles för länge tills dess för jag vill ha jul NU!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Va mysigt med julmarknad:-) Vi har varit hemma o kurerat små krasslisar;-)

Oh jag hoppas du inte tog mina ord som att jag ville framstå som nån super hjälte eller alltid gör rätt. Jag vet precis hur de e vilja lite o lite o så lite till. Så jag e bara rädd om dig/ er o ville ge lite av mina tips som jag FÖRSÖKER leva efter;-) men tankarna snurarr ju alltid ändå o man skall fixa o kolla o räkna osv.... jag vet.... Kramar till er alla 3 från oss:-)



ps: Lilla M e oxå glad att du startat bloggen igen, kolla Liam säger hon :-)

2009-11-29 @ 18:46:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0