Lycka







Tiden springer iväg. Bloggen har hamnat helt i skymundan för livet i övrigt. Stunder i lugn har prioriterats. Att blogga har jag konstaterat är ett beroende som jag de senaste veckorna vant mig av vid men nu fick jag lite lust och tid till det igen.

Liams födelsedag vart vad jag hoppas han ska minnas som den bästa 2 års dagen. Den bästa presenten var helt klart cykeln. Lotta på Bråkmakaregatan har länge varit en favorit här hemma och på bild har ni en stolt ägare till både cykel och Bamse. Inte bara Liam fick presenter på dagen även vi föräldrar fick en dos av tvåårstrots med besked. Det har varit på lurt ett bra tag nu men numera verkar humöret bestå. Här kastas, rivs, bits, sägs emot och inte minst tar allting tid eftersom vår tvååring kan allting själv. "Det är bara en fas!" är mantrat som hjälper oss genom många stunder av tålamod.

Själv är jag trött så att jag slutat tänka. En månad av förkylning som ännu inte släppt. Tappat hörsel på ena örat, snorig som få och konstant trött. Laddar med vitaminer varje dag men det tycks inte släppa och mina nya träningsskor står fortfarande oanvända i hallen. Tur är iallafall att Liam blivit bättre igen. Idag är det dags för dagis efter ytterligare en veckas VAB.

Påsken har vi spenderat på landet. Lugn, mat och trevligt sällskap var precis vad vi behövde. Att komma utanför lägeheten var härligt. Det är något med landet som gör oss harmoniska. Där står tiden stilla. På promenad vid havet lägst Kiviks stränder slöt jag ögonen och kände doften av sommar. Liam såg kaniner som hoppade längst kullarna och vi vaknade av fåglarna som kvittrade utanför.

Hemma igen väntade vardagen med stort V. Sjuka, jobb, städ etc. Glad är jag iallafall att jag varit och gjort mina naglar. Gör mig snygg tom i mjukis. Är även galet nyfiken på hur jag skulle se ut i mörkt hår. Vad tror ni?

Kommentarer
Postat av: Sofia

Kul att du är tillbaka!

2010-04-06 @ 10:47:22
Postat av: Linnéa

Saknar dina inlägg!



Testa att bara tona håret och blir du inte nöjd kan du ju bara tvätta det sisådär 20ggr och sen är det borta :)

Jag har svårt att tänka mig dig i mörkt hår.. kanske lite mellanbrunt? Förmodligen för att jag alltid sett dig blond :)



Kram!

2010-04-06 @ 12:58:41
URL: http://linneaturner.blogspot.com
Postat av: Linnéa

Självklart ska di testa brunt! Man lever bara en gång ovh med dina vackra ögon kommer du glittra i brunt! På med tränings skorna och promenera lite lugnt, lite motion är aldrig fel även fast man är lite snuvig, vi behöver va ute och få frisk luft även när vi är sjuka för att driva ut alla baskilusker :-)

Stor kram till dig min älskade vän!!

Ses vi på torsdag??

2010-04-06 @ 13:07:31
Postat av: Mamma

Jsg har ju upplevt dig i mörtkt hår när du tog konfirmationen, du passade jättebra och till dina bruna ögon, men jag vet ju också hur mycket jobb det är när utväxten hela tiden ska fyllas på så jag skulle nog inte göra det om jag var du. Kram mamma

2010-04-06 @ 21:19:51
Postat av: Elin

Men vilken söting ni har! Gratta i efterskott!

2010-04-14 @ 21:49:46
URL: http://heltsubjektiv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0