Strålar








Vad ska jag skriva? Tiden springer iväg. Denna vecka har självklart innefattat mycket jobb men det känns knappt av nära alla människor strålar av vårvädret som verkar ha kommit för att stanna. Vi njuter av glass på stan, härliga promenader, grönska som slår ut, frisk luft och tid. 

Solen framkallar verkligen de bästa i oss. Igår var en sån dag som jag bara njöt. Kände mig avslappnad och nöjd med livet. Vet inte om det berodde på att jag lyckades slinga mitt hår själv och därav sparade in en tusing på ett frisörbesök eller om det var för att jag fick bra pris för mina Lexington kuddar som åkt på annons på Tradera. Nu kan jag äntligen unna mig en ny Longchamp vilket är ett stort måste nu då min absoluta favorit har valt att gå sönder. Kanske var jag fylld av glädje för att lägeheten var skinande ren eller för att våra vänner fick träffa sin dotter för första gången. Eller var det bara för att vi på första gången på länge är friska här hemma. Igår var iallafall en dag fylld av lycka.

Nu är det snart dags att väcka upp Andreas. Maten står på spisen. Liam somnade tidigt ikväll efter en eftermiddag med både mamma och pappa på lekland. Planerna för morgondagen börjar med en tur till stan. Herr Bloom har orkideer till billig peng och jag måste ta en titt på dem en gång till. Min som jag fått i 25 års present är med undantag från pelagonier de enda blomster som inte dör från mig. Knepet är tydligen att de inte ska vattnas oftare än var 6e vecka (!) då blir de lika vackra som de på fotot som blommor om igen.

Dilemat är dock att jag aldrig varit någon som lagt pengar på blommor. Med ålder kom dock ett plötsligt lyckrus efter fönster fyllda av dem. Samtidigt är det mycket annat som lockar. En rund randig Tine K kudde skriker "klicka hem mig", det går inte att förneka att min parfym är inne på de sista och att jag är i behov av en ny bok nu när jag äntligen lyckats koncentrera mig på att läsa igen.

Appropå att läsa. Tycker det finns så lite svenska författare. Läser gärna svenskt eftersom jag har svårt för texter som översatts rakt av. Då de är skrivet i det egna språket är det lättare att leva sig in i. Några tips?

Nu hög tid att sparka igång fredagsmyset här hemma!


Kommentarer
Postat av: Emma

Men VÄRLDENS DUKTIGASTE OCH FINASTE lilla gudbarn, vad fint du pratar!!!! (även om det kunde vara lite bra att ha mamma som tolk ibland, hihi).



Jag saknar dig så mycket, lilla prinsen men i sommar hoppas jag att vi ses, antingen där du bor eller så får ni åka långt i bilen till stockholm och bo hemma hos din gamla gudmor!!! (det finns för övrigt en himla fin golfbana vid namn Bro Hof som din pappa kan spela på då!) (och många flaskor color för din mamma och din gudmor att dela på, på altanen när du har somnat för natten) Om ni kommer hem till oss i sommar så lovar jag att vi ska åka och bada, hälsa på djur, busa på tomten och göra saker som du tycker är roligt!



Ge mamma och pappa en stor kram från mig! Och Liam, jag saknar dig! Kram från gudmor Emma (den där sorgliga tanten som fotar sig själv i bloggen hela tiden...)

2010-04-17 @ 00:45:19
URL: http://lillaemmasdagbok.com
Postat av: Nickan

Så härligt att läsa:)

Vad söt prinsen är. Roligt att han säger NIKA, vi måste ses snart! Kramar

2010-04-17 @ 11:14:59
URL: http://nickansdagbok.blogg.se/
Postat av: Farfar

Hej Mikaela och Liam!

Vilket fantastiskt samtal! Och vad du kan, Liam. Nu har farfar kommit hem från Flandern, så jag hoppas att vi snart ses.

Farfar

2010-04-17 @ 12:19:10
Postat av: Farfar

Hej Mikaela och Liam!

Vilket fantastiskt samtal! Och vad du kan Liam. Nu har farfar kommit hem från Flandern så vi ses snart hoppas farfar Bengt.

2010-04-17 @ 12:27:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0