Färdig

Helt slut sitter jag nu i soffan. Äntligen. Inatt kommer jag sova gott. Denna dagen började i tvättstugan klockan åtta. Sex maskiner har rullat, torkats och strykits. Under tiden tvätten var på tork sprang jag ärenden på stan. Rabattcheck på HM blev paraply till Liam, leggings, baslinne och hårtoffsar till mamman. Apoteket. ICA. Posten. Hem för att ta upp tvätten. Styrde familjen och bilen till Babyland. Noterade hemsk olycka på vägen. Tanke. Ta vara på livet nu. Reklamerade Liams vita Stokke stol som lossnat i färgen. Fick en ny vit med oss hem. Nöjd med det. Åter till tvätttugan. Attans där står vår granne och viker ner våra lakan i torkrummet. Drygt två timmar försenad efter att tvättiden gått ut. Upp med allt i lägenheten som ser ut som jag vet inte vad. Saker överallt. Mannen åkte iväg på träning. Liam vilade. Jag städade. Försökte mig på att packa. Tappade motivationen. Blev yr. Kom på att jag glömt bort att äta. Rostade två mackor. Pratade med Emma i telefonen. Fuskstädade då svärmor och svärfar ringde för att säga att de var påväg förbi. Bytade en bajblöja. Fick jättefin porslinskruka från Himla i present. Tack. Lagade köttfärsås. Mannen kom hem. Gick till affären för att handla. Strök alla kläder medan älsklingen tog disken. Packade allt som inte måste användas imorgonen. Skrev en lista på resten. Älskar listor. A monterade ihop ny Stokkestol. Jag organiserade skrubben. Torkade disken och ställde in i skåpen. L somnade sent. Trötta föräldrar somnar antagligen snart också. Måste bara duscha och måla naglarna först. Ska ju trots allt till Stockholm imorgon. Vill vara fiiiin i hufudstaden. Eller så åker jag som den trollmor jag känner mig som. Längtar till vår nybäddade säng. Imorgon fyller jag år. Fast jag får inga paketer. Antagligen ingen som sjunger heller. A ska iväg tidigt på golftävling. Gör inget. Får trots allt träffa mina älskade i storstaden väldigt snart. Känns overkligt. Imorgon åker vi!

Kommentarer
Postat av: mamma

Jag har börjat nedräkningen tills ni kommer, längtar så.....och nu hemkommen från Frankrike tar jag nål och tråd i handen och hoppas att din födelsedags present hinner bli klar tills vi ses på tisdag.



Hurra Hurra för dig min älskade dotter



Kram Mamma

2010-08-20 @ 23:00:56
Postat av: Anonym

Men MOMMY M - du är ju helt crazy (å vi är alltför lika...)! Varva ned, ta det lugnt. Du är ju SÅ duktig med allt! HEJA!



Och du - STORT GRATTIS på din dag! HURRA!



kram från,

emelie



ps. välkommen upp till storstan. Här kan du vara precis den du är, du behöver inte anstränga dig för du är redan så fin

2010-08-21 @ 06:53:48
Postat av: Nickan

Hade inte ditt nr konstigt nog? Men Grattis på din dag!! Hoppas ni får en härlig vecka i sthlm. Kram

2010-08-21 @ 15:42:36
URL: http://nickansdagbok.blogg.se/
Postat av: Elin Gabriella

GRATTIS i efterskott :) Inte en lugn stund där inte ;)



Hoppas ni får det riktigt bra i Stockholm!



Ja, "olyckan" med mamman och barnet var mittemot Svaneskolan. Så det var ju massa bilar, människor och journalister i hela området här.. Sjukt! Så fruktansvärt...

2010-08-23 @ 10:09:55
URL: http://elingabriella.blogg.se/
Postat av: Elin Gabriella

Och PS. Vad kul med jobbet! Grattis :) Det låter ju kalasbra! Klart jag kommer och shoppar då ;) Är det i stan du jobbar eller på Nova?

2010-08-23 @ 10:11:58
URL: http://elingabriella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0