Retro


Söndagar är inget för mig. Hur jag än gör känns de alltid så oeffektiva. Inte för att jag måste få ting gjort alltid men jag blir som i koma på söndagar. Allting går så sakta att jag drabbas av panik. Hela min kropp känns så tung, orkar inte tänka och så känner jag att jag inte får ingenting gjort. Hade jag inte en tvååring ovetandes om veckans dagar hade jag lagt mig på soffan men nej bara till att dra ut den sista energin och finna på roliga ting att sysselsätta oss med.

Mannen min har spelat golftävling idag så jag och Liam har haft dagen alldeles för oss själva. Vi har matat ankorna i parken, lekt länge i lekparken och sovit tillsammans i två timmar. Ibland får man. Imorgon åker vi till landet igen. Planen var egentligen tisdag men vi längtar så. Klättar på väggarna här hemma. Får en känsla av höst jag inte vill ha ännu. Det är mysigt att planera och styra upp ting men nu vill vi faktiskt njuta de sista av sommaren och semestern.

Fast nu när vi fortfarande är på hemma plan måste jag skriva av mig lite till er. Som ni säkert märkt är inredning ett stort intresse för mig men på senaste tid har jag kännt mig totalt oinspirerad. Tycker allting ser likadant ut. På bloggar, i inredningsmagasin och andra tidningar. Det är fint men egentligen ganska opersonligt. Säger inget om personen/personerna som bor där. Endast materiella ting som skyltar med att vi har det senaste. Kalla mig för en person med dubbelmoral nu för vårt är inte precis unikt men helt ärligt vad tror ni om en mossgrön soffa?


Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag håller verkligen med! Tror det är fler som är i behov av att koppla på hjärnan, eller kanske snarare hjärtat, när de inreder sina hem. Det är väldigt tråkigt med alla skrytprylar. Det jobbigaste är när jag märker att jag blir "hjärntvättad" och inser att jag börjat sukta efter saker som inte egentligen är "jag". Nu försöker jag anstränga mig för att tänka vilka saker som egentligen betyder något för mig och gör mitt bästa att ignorera allt annat tjafs! Inte så lätt alla gånger men värt att sträva efter :)

2010-08-17 @ 13:36:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0