Form

Svullen efter ännu en grillmiddag. Nu får det vara slut på galenskapen. Grillat är gott men numera klassat ungefär lika underhållande som köttfärsås, fiskpinnar och tacos på middagsmenyn. Vi behöver tips och ideer på fräsch mat till frukost, lunch och middag. Helst med så lite bröd, sås och fett som möjligt. Tänker inte börja med någon galen diet men här måste ske en förändring. Till vardags äter vi i vanliga fall helt vanlig mat. Stressiga dagar på jobb blir det välan lite sisådär med kaloriintaget men promenad från och till arbetet samt mycket spring i butiken gör under för figuren utan att jag behöver tänka motion.

Vill inte se ett enda till fikabröd, äta en enda till glass eller ens höra talas om beanesås. Antar att ni alla någon gång förätit er på någon flottig hamburgermeny, chips med dippa eller sju sorters kakor. Innan känns det som en riktigt bra ide efteråt mår man bara illa. Precis den känslan får jag av nästan vad jag än stoppar i mig nuförtiden. Matlust noll.

Dessutom har livet på landet har gjort mig till ett enda stor sunk. Känner mig sådär som man gör när man är sjuk men börjar bli lite på bättringsväg igen. Man orkar sig in i duschen men håret får förbli blött. Här sitter jag med tre veckors avskavt nagellack, risigt hår och trasiga leggings. När jag klockan tolv idag kom på mig själv med att inte ha borstat tänderna satte jag punkt.

Att njuta lugnet är underbart men gör en otroligt lat. Alla sysslor som i vanliga fall utförs enligt rutin känns som en tung börda. Efter två veckor i lugn kan jag inte förstå hur jag i vanliga fall hinner med både frukost, lunch, middag, lämna/hämta på dagis, jobba, städa, tvätta, natta osv.

Imorgon äter vi sallad till middag, det blir SPA kväll i duschen och vi återvänder till pulsen i stan!

Kommentarer
Postat av: Linnéa Turner

Viktväktarna!!

Köp en av deras böcker och börja laga fettsnål och GOD mat! Jag kör viktväktarna nu samtidigt som jag springer 3 ggr i veckan, det ger åtminstone -1KG på vågen per vecka. Så dina 5KG som du tror att du lagt på dig kommer att vara borta efter fem veckor med VV recept :)



Kramar!

2010-08-18 @ 21:19:23
URL: http://linneaturner.blogg.se/
Postat av: emelei

Tro mig, jag behöver också uppdatera mig lite!



Välkommen tillbaka till stan!



kram



ps. kommer du på goda vardagliga recept är det välkommet att skriva i bloggen ;-). rekommenderar matklubben.se

2010-08-19 @ 11:08:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0