Bloggkalender

Har sovit skönt inatt. Dessutom vaknade liten inte förrän halv nio. Hittills har jag bara nyst hälften så mycket som igår och håller tummarna att jag är på bättringsväg. Lider av grym tristess och imorgon vill jag ut i världen igen.

Eftersom jag inte orkar med något bättre tänke jag pyssla med en bloggkalender till er. Många av mina favoritbloggerskor har gjort detta hela december för att deras läsare ska lära känna dem. Tycker tanken är fin så här kommer en dock kortare version av mig. 

1, Vem är jag?

Mikaela 26 år. Uppväxt i Stockholm. Flyttade till Lund ett halvår efter studenten för att läsa till Socionom. Insåg att jag valt fel och började istället arbeta i samma butik där jag är kvar än idag. Till en början var det svårt för mig att ta beslutet vart jag skulle hämna. Stockholm eller Lund? Efter en sommar hemma i stora staden insåg jag att det inte var detsamma som innan jag lämnade och återigen styrde stegen mot mitt Lund tillsammans med den stora kärleken. 2008 föddes vår älskade Liam.

Jag är känslomänniska som alltid försöker se saker positivt med ett leende på läpparna. Är lycklig över alla med- och motgångar i livet som lett till den person jag är idag. Stolt över de lärdomar jag bär med mig som fått mig att växa mig stark att ta beslut som gör mitt liv fyllt av underbara stunder.

2, Min första kärlek?

Har haft många kärlekar. Det har dock varit olika sorters kärlek. Ibland en person som jag älskat för att denne för tillfället gett mig trygghet i livet. Det är en insikt som kommit med åren att vissa förhållanden inte handlat om pirr i magen kärlek. Det vill inte säga att det är förhållanden jag på något sätt ångrar. De var personer som stod vid min sida när jag behövde det och jag hoppas att jag gjorde detsamma för dem men såndär riktigt KÄRLEK som gör att man inte kan tänka klart det har jag haft lyckan att få vara med om tre gånger i mitt liv. Dessa underbara personer som fått mitt hjärta att slå volter. Vilka det är? Det behållar jag för mig själv. Ni kan själva dra slutsatser om vilken man det är som stulit mitt hjärta tredje gången gillt!

3, Mina föräldrar

Min älskade mamma och pappa. Först när jag själv blev förälder insåg jag exakt hur mycket ni älskat, slitit och kämpat genom åren. Jag är välsignad med en lycklig barndom. För fem år sedan bestämmde ni er för att inte dela era liv tillsammas. Jag är vuxen och respekterar ert beslut samtidigt som den lilla flickan i mig inte vill acceptera att så är fallet. Nu när jag själv är mamma inser jag att vi föräldrar också är människor med känslor men den lilla i mig vill fortfarande att ni ska vara dem som tröstar i natten, som torkar alla tårar och berättar att allt är bra igen. Det har tagit längre tid än jag trott att växa upp och inse att livet inte är den sagovärld jag växt upp i. Dock är jag evigt tacksam att jag fått växa upp i lycka innan jag tvingades inse att världen och livet inte alltid är "lyckliga i alla sina dagar!".

4, Mat

Min allra underbaraste mamma och ibland även pappa har alltid skämmt bort oss med underbar hemlagad mat. Som vuxen har jag dock inte skaffat mig samma intresse istället är det min underbara man som gärna står vid spisen. Det vill inte säga att jag petar i maten. Nej mat är fantastiskt och gott OM någon annan lagar den till mig.

5, Vad är kärlek?

Kärlek för mig är så mycket mer än till bara en person i livet. Det är alla de människor som jag bär med mig i mitt hjärta. Min man, vår son och alla andra fantastiska personer i vårt liv. Kärlek är att älska varandra genom med- och motgångar. Älska genom vått och torrt. Att älska det positiva och negativa. Att finnas vid min sida. Ärlighet. Trygghet. Vänskap. Omtänksamhet. Kramar.

6, En vanlig dag

Liam väcker mig på morgonen. Jag duschar medan liten ser på barn TV. Vi äter frukost tillsammans i soffan. Väcker A som tar L till dagis. Tar bussen till mina underbara på jobb. Kommer hem. Lagar mat. Äter middag. Kanske slänger in en tvätt eller städar. Tar en dusch. Kryper ner i myskläderna, tänder ljus och kramas med mannen min i soffan. Väldigt "typsikt" familjeliv som jag älskar att leva i.

7, Min bästa vän

Något jag lärt mig med åren är att snabbt sortera bort de personer som inte är äkta vänner ur vårt liv. Istället lägger jag mer än gärna tid på de personer som står vid vår sida. Jag är bortskämd med flera underbara människor i livet dock finns de dem som jag kan ringa mitt i natten och veta att de lyssnar...

Emma, Linn och Linnea.

Ni har en alldeles speciell plats i mitt hjärta!

8, Ett ögonblick


Har lärt mig att inte längta tillbaka till det som var utan istället vara tacksam för alla de underbara stunder livet bjuder på. Tänker ofta att just idag kan vara en sån där dag som jag sparar i hjärtat för alltid. Det finns dock ett ögonblick jag håller extra hårt i. Första gången jag mötte A mannen i mitt liv. Vill alltid minnas hur han steg in i vardagsrummet i kollektivet. Hur jag såg på honom och kände den mest fantastiska känslan i mitt liv.

9, Min tro

Jag tror på godhet. Att ärlighet varar längst. Att det vi ger till andra kommer tillbaka om även inte just från den personen. Att livet är en gåva som vi ska vara tacksamma över. Jag tror på att tala om hur mycket vi älskar varandra. Att ta lärdom av varje situatuion. Att allting har en mening.

10, Min klädstil

Klassisk och bekväm.

11, Mina Syskon

Storebror Daniel 28
Lillebror Markus 24

12, I min handväska

Plånbok, nycklar, mobil, nesecär med diverse meduciner och kvinnomåsten.

13, Den här veckan

Har börjat lite trisst men avslutas förhoppningsvis med lite mer energi. På fredag är det julafton och jag ser fram mot att se lyckan i Liams ögon.

14, Vad har jag på mig idag?

Sidenpyjamas HM.

15, Mina drömmar

Att få fortsätta leva som vi gör idag. Tillsammans. Självklart har vi en önskan om att en dag bli fler. En liten Lukas, Ebba eller Elin. Kanske allihoppa en dag sitter vid samma frukostbord hemma hos oss. Att få säga JA till min man till Fields Of Gold en vacker sommardag på landet. Att få leva ett långt, friskt och lyckligt liv.

16, Min första kyss

Med min kärlek N i klass 1-6 i en klädkammare där två andra par även övade på att tungbrottas.

17, Mitt favoritminne

Önskar jag kunde skriva om när Liam kom till världen men jag var så fylld av lustgas, narkos och droger att jag faktiskt inte minns. Dagen då vi kom hem som tre måste vara ett av de mest undera stunderna i mitt liv. Det är magiskt att lämna som två och komma hem som tre. Vår lilla familj.

18, Min favoritfödelsedag

Tror faktiskt inte jag har någon.

19, Detta ångrar jag

Har ägnat alldeles för mycket tid till att ångra ting. Det som är gjort är gjort. Istället tar jag lärdom av det som skett och försöker se framåt.

20, De här månaden

Är fylld med jobb och mysiga stunder tillsammans med familj och vänner.

21, Ett annat ögonblick

En dag i våras då jag steg ut från porten och insåg att jag blev lycklig över att solen sken.

22, Det här upprör mig

Tyvärr oftast små oviktiga saker som att jag inte hinner med som jag skulle önska. Det finns ju så mycket mer att vara upprör över än så i denna värld men jag är inte mer än människa att jag inte alltid tänker på det som finns runt omkring oss.

23, Det här får mig att må bättre.

Min A och vår L.

24, Det här får mig att gråta.

Lycka över alla de underbara och allt det underbara i livet.

25, En första

Liams första leende.

26, Mina rädslor

Att livet inte varar för evigt.

27, Min favoritplats

Hemma på våran gata i stan.

28, Det här saknar jag

Ork.

29, Mina ambitioner

Jag vill aldrig nöja mig. Alltid fortsätta arbeta med mig själv. Jag är stark.

30, Ett sista ögonblick

Önskar jag få spendera tillsammans med dem jag älskar!

Jag är verkligen inte mycket för listor men i brist på annat. Kanske finns det någon därute som har det lika trisst som jag och blir glad av lite uppdatering här?

Fick precis sms att vår julgran kommit till Posten nu. Dagens bästa. Hoppas mannen kan köra mig dit i eftermiddag så jag kan hämta ut den. Blir kanske lite julgransmys ikväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0