Hemmets Hjärta

Efter försök till att somna om efter senaste blogginlägget gav jag upp och pysslade istället runt lite med disk och plock här hemma. Meningen var sedan att mannen min skulle köra rundor med mig för olika ärenden men han blev sen från jobb så jag fick snällt själv ordna fixet men jag känner mig mycket bättre idag så det gick fint.





Bästa handkrämen från Body Shop fick bli med mig hem. Mina händer blöder efter några dagar i kyla och på jobb. Detta är räddningen.



Efter ett besök i leksaksbutiken för att handla pärlor till liten som vill göra pärlhalsband i julklapp till sin mamma stod ICAN näst på tur. Handlade lite goda hemlisar, nya Plaza och hämtade ut ett paket med julklappar från pappa. Därefter kom äntligen älskling som räddaren i nöden. Puh det tar på krafterna att vara ute bland folk i varm dunjacka. Vidare till paketutlämningen i våran del av stan och sedan för att hämta hem liten på dagis. Idag hade det vart en alldeles speciell dag med jullunch och besök av tomten. Behöver jag skriva att det var en lyrisk liten som kom hem i eftermiddag? På väg hem kom A på att vi faktiskt helt glömt bort att köpa present till dagisfröknarna så det blev än sväng inom blomsterhandlarn.



Väl hemma kände jag mig trots färd med bil lite sliten och vilade en stund i soffan medan A som vanligt tog plats i köket. Där har även brickan Plattan fått flytta in. Formgiven av Barbro Tryberg och Martin Norrlid för att hylla Stockholm stads 750 års jubileum.



Jag är bortskämd med två killar i köket. Liam vill gärna vara med och se på då pappa lagar mat. Ibland hjälper han till med diverse.



Idag serverades hemlagade hamburgare. En favorit för liten och stor. Tack för maten mina älsklingar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0