Ljus





Gårdagen var fylld av storhandling, jobb och annat fix med andra ord vid dagens slut ingen ork till bloggen men dagen idag har trots massor av fix gett mig SÅ mycket energi att det spritter i hela mig. Dagen började med lite arbetsletande på stan. Trots att jag redan har timmar behöver jag mera och jag känner mig övertygad om att det bästa sättet är att presentera sig direkt i butikerna vilket jag fick bekräftat då jag idag fick nyss om ett mammavik i en affär där jag väldigt gärna vill arbeta.

Efter arbetssökande var jag på möte på AF med min nya handläggare. Fick otroligt fin kontakt, pepp och tom eventuellt en arbetsintervju. Bättre kunde det inte bli och jag kände mig peppad då jag gick därifrån. Börjar se mina val som möjligheter igen inte som måsten även om jag erkänner att det gör mig snurrig att välja bland alla olika ting. Hoppas på en arbetscoach via AF. Har blivit coachad en gång tidigare och det var underbart. Har i veckan kommit fram till en eventuell utbildning jag vill söka men känner att jag gärna blir lite extra säker på min sak denna gång.

Dagen har fortsatt i en rasande fart. På väg hem stannade jag hos min favoritblomsterhandlare för lite rosa rosor. Tio rosa rosor för 35,-. Det var jag värd. Åt lunch samtidigt som jag talade med sötaste Jenny i telefonen. Eftermiddagen spenderades även med städ innan virrvelvinden hämtades på dagis.

Nu doftar här sköljmedel, golvrent och rosor. Inget kräk så långt ögat når och jag har hunnit maila iväg viktiga ting trots att jag nattade både L och mig själv redan vid halv sju ikväll.

Det finns HOPP!


Kommentarer
Postat av: Emelie & Hugo

Klart det finns HOPP!!!!



Vad långt hår L har - kan Hugo få lite kanske ;-)...



kram kram



ps. har mailat dig!

2010-02-05 @ 08:12:19
Postat av: Ullis

Underbar blogg som jag hittade via Prisessansdagbok då hon efterlyster gullig bloggar. Fastnade direkt, och nu har du fått din första prenumerat via blogloving :)

2010-02-05 @ 08:33:00
Postat av: jenny

klart de finns hopp gumman, de e bara de att vi skall hitta de där guldstunderna/chanserna:-) De finns där för oss alla:-) Kram o tack för en mysig pratstund:-)

2010-02-05 @ 08:47:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0