Nyheter







Tiden har prioriterats till annat de senaste dagarna men nu blev det en stund över för lite bloggnyheter från våran gata här hemma i stan. I veckan har triss i inspiration trillat in. Högst på önskelistan här hemma står nu VÅR och vi längtar efter jordgubbar, shorts och pelagonier. Drömmer mig ofta bort till dagar på landet. Veckor utan krav och måsten. Då vi ska sola, bada och NJUTA innan hösten knackar på dörren igen. Idag lyser solen ute och även om tusen ting flyger runt i mitt huvud om framtiden känns det som saker och ting börjat falla på plats. Nu är det bara att vänta in tiden för att ting ska kunna bockas av från att göra listan som tar oss ett steg närmare sommar och semester tillsammans.

Till hösten börjar jag läsa till fastighetsmäklare. 15 mars lägger jag min ansökan på lådan och sedan är det mer eller mindre bestämmt tack vare att jag studerade duktigt i gymnasiet. Förstår inte varför jag inte tänkt på detta yrke innan men vissa ting krävs lite tid att komma underfunn med och några år på nacken är säkerligen ingen nackdel som mäklare. Tror det kommer passa mig med ett yrke där jag får använda både min sociala sida och hjärnan. Dekoratörsbiten överlåter jag till en hobby men vem vet kanske startat jag en dag egen mäklarbyrå och kan erbjuda mina kunder homestyling inför visningarna. ;)

Tvätten rullar i maskinerna, lägenheten är städad och jag ska ta mig en dusch innan det bär iväg till jobb. Vi har fått in så mycket vårfint i butiken att det kliar i fingrarna. Krispiga tunikor, ljusa jeans och piffiga sjalar står på vill ha listan till sommaren. Det är FARLIGT att drömma sig iväg som jag gör för allt passar till min då smala kropp med solbränna. Tur jag har lite tid på mig ännu att ordna en något smalare siluett för än så länge står jag still på mina minus 2 dock ger jag mig en klappa på axeln för att jag fortsätter kämpa. Mitt mål är ytterligare minus 5 innan sista maj. Det är cirka tre och en halv månad dit. 14 veckor. 98 dagar.

Imorgon är det torsdag och jag är ledig från jobb. Är så även på fredag. Då står biodejt med A på schemat. Vi har inte varit på bio sedan L föddes. Det ska bli så SKOJ!


Kommentarer
Postat av: Nickan

Barnvakt finnes på fredag om ni behöver under biodejten:)

2010-02-10 @ 17:08:24
URL: http://nickansdagbok.blogg.se/
Postat av: Emma

Mickan, du är för rolig. Jag har nog aldrig varit med om nån som ändrar sig så snabbt och myckt som du!!!! Nyss var det förskolelärare och nåt emellan och nu mäklare. TÄNK DIG FÖR, det är ett JÄÄÄÄÄVLIGT konstigt släkte, mäkalre alltså!!!!! (Fan dig om du blir som Kaj i MÄCKLARNA!!!!) (Eller Per, mitt ex)



Dags att få lite styrsel på det yrket, you go girl!!

2010-02-10 @ 19:12:51
URL: http://lillaemmasdagbok.com
Postat av: emelie&hugo

Heja MommyM! Vad kul att du bestämt dig :-). Att vara mäklare är tufft, sena kvällar + söndagar (Joel jobbar 6 dagar/veckan...). Det man istället får är friare arbetstider, chasn till att tjäna en rejäl slant och underbara möten med människor!



Säg till om du behöver tips/råd - har ju en mäklare vid min sida ;-).



EMMA: Hörru - Mäklare är av allra finaste sort ju ;-). Iallafall min sambo!



kram kram

2010-02-11 @ 07:13:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0