Tid











Det är sällan jag inte bloggar ett inlägg om dagen men senast veckan har det helt enkelt inte prioriterats. Tiden har iställt fyllts med sjukdom, jobb, träning, arbetsfix och livet i sig. Känns som timmarna flyger förbi medan jag går i slow motion och inte riktigt hänger med. Tror jag gått i ide för att återkomma då våren väljer att visa sig. Vi behöver SOL nu. Under tiden försöker jag lägga fokus på träning och hälsa för att förhoppningsvis kunna känna mig någerlunda bekväm i lite mindre kläder framöver. Snart har 2 år gått sedan L föddes och ursäkten "Jag har faktiskt fött barn!" börjar kännas old.

Tänk om cirka en månad här hemma firar vi Ls 2års dag. Det blir verkligen bara roligare dag för dag även om 2 års trotsen med stormsteg knackat på dörren. Faktiskt är jag väldigt glad att vi "bara" har ett barn för för tillfället har vi en liten man med ett väldigt bestämt humör. Som slåss, kastar ting och biter om han inte får som han vill. Detta innebär att vi cirka trettio gånger om dagen ställs inför situationer som är mer än tålamodsprövande och jag frågar mig själv om det är karma. Jag hade nämligen ett HEMSKT humör som liten. Vi lever på hoppet om att vårt ständiga nejsägande ska visa positiva resultat. Ser iallafall väldigt mycket fram till att få fira vår lilla trollunge. En trehjuling och mycket annat fint står på önskelistan.

Dagen idag har bjudit på det obligatoriska plockandet här hemma, en runda på stan för lite ärenden och i eftermiddag har jag och L jagat spöken i tvättstugan och bakat med trolldeg. Var lite skeptisk till att prova detta eftersom L fortfarande smakar på allt men detta gick hur bra som helst. Höll på närmare en timme att kavla, baka och rulla. Det är länge för en liten med spring i benen. L diskade efter baket medan jag lagade middag och medan L såg på Lotta städade jag undan röran efter dagen. Sedan nattade jag L och L mig. Vaknade åtta. Hade säkerligen legat kvar om jag inte visste att jag hade fruktsallad med jordgubbar som väntade till Halv Åtta Hos Mig på Play. Nu ska jag planera morgondagens middag för vi får gäster ala Linn och Henrik. Längtar!


Kommentarer
Postat av: emelie&hugo

Äntligen ett inlägg - vad glad jag blir!



Vi har också en riktig nejsägare som vi kämpar med dagligen. Tror mycket av hans frustration beror på att talet inte har kommit till honom än....



Har köpt den här boken:

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9151845016

Rekommenderar den!



Ta hand om er.



kram kram



2010-02-19 @ 08:32:32
Postat av: emelie&hugo

Har du ett recept på trolldeg förresten? Kan itne du maila mig det (eller lägga en kommentar i min blogg...).



TACK!

2010-02-19 @ 09:42:39
Postat av: Jenny

hej gumman! såg att du ringt mig igår, försökte ringa dig. Hör av dig igen om du vill:-)

Va söt L är när han leker m leran:-)

Håller tummar o tår att ni får till eran middag ikväll, de e ni mer än väl värda! Kram

2010-02-19 @ 11:08:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0