Intervju







Efter alla morgonmåsten började jag dagen idag med att sända iväg ett viktigt mail och kopiera papper till min ansökan. Utbildningen jag vill läsa är till dekoratör. Tror de skulle skapa många möjligheter för mig att få jobb som jag bara nästan når fram till idag. Negativt är som skrivet att det är flera hundratals som söker men man ska aldrig ge upp. Kanske är det precis mig de letar efter? Just nu försöker jag vara så öppen som möjligt för ting som kommer upp men det är svårt att vara flexibel då det inte är möjligt i praktiken. Har fått nej på att kombinera två mindre tjänster av flera företag. De vill helt enkelt inte ha anställda som även arbetar hos konkurrenterna. Vilket är förståligt. Dessutom är det svårt att matcha två schema. Får antagligen lägga den planen bakom mig. Det svåra är dock att jag måste hålla mig till ett företag vilket minskar mina chanser till mer jobb drastiskt. Idag var jag iallafall på en intervju hos en av de störa klädkedjorna i landet och det kändes bra. Har många års erfarenhet inom sälj och jag hoppas att det lönar sig i längden. Dock förstår jag om en småbarnsmamma kanske inte räknas till den mest flexibla gruppen. Vi har trots allt en annan person som är beroende av oss. Håll tummarna för att jag snart ska få något långvarigt och med flera timmar. Just nu är det mest och flest som gäller ;)

Efter intervjun tog jag mig till färgaffären. Inhandlade en del av de som behövs till nästa veckas måleriprojekt här hemma. Jag längtar och tror det kommer bli snyggt. En tur till Rusta och vi var två mattor rikare. Svarta och vita med ränder i plast. Ska kombineras till en matta i vardagsrummet. Ni ska få se men först måste bordet bli mörkt. Dessa inredningsdrömmar. Är på jakt efter en svart och vit matta helst i plast till köket med medaljonliknande mönster. Tips?

Hemma med L från dagis var vi alla hungriga. Idag blev det tidig middag och efter det bus, bad och bok. Lite välling och nu är det pappa som nattar. Strax är det dags för Halv Åtta Hos Mig och imorgon är det fredag!

(Det är KUL att ha så många nya läsare. Fick en fråga igår om vart lampan på skrivbordet är köpt och svaret är älskade IKEA!)


Kommentarer
Postat av: jossan

Håller tummarna för jobbet =) Hoppas du får en härlig fredag. Kramar

2010-01-14 @ 20:58:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0