Mat



Är för trött för att minnas hur denna dagen ens började men ska försöka mig på en liten resume.

Klockan sju ringde klockan. Hela familjen i ordning och barn lämnat på dagis klockan nio. Grötfrukost i soffan. Alla måsten i ordning. Dags för några ärenden på stan. Lyckades göra av med hela månadspengen på ?. Jobb. Slutade fyra. A började kvart över. A lämnade L hos mig. Jag försökte leka supermamma och tyckte vi skulle göra något roligt av måndagen. Ett besök i leksaksbutiken slutade med en mamma med lätt hjärtklappning och några hundralappar fattigare. Dålig föräldra karaktär konstaterat. Barn dock nöjt. Promenerade till affären. Svettig mamma lyckades få L att hålla i alla varor eftersom det är attans svårt alltid att få med sig barnvagn och korg i butik. Tips mottages gärna. Då vi väl var framme i kassan lyckades ännu svettigare mamma även få L att lämna ifrån sig varorna. Äntligen i trappuppgången. Dock glömt detalj ingen hiss. Plockar ur L, väskor, kassar, leksaker och övrigt ur vagnen. Inser att vi kanske kan lyckas komma upp om L går med på att själv gå upp och jag håller honom i handen. L staplar glatt upp de första trappstegen. Då släcks ljuset. Bara att lyfta ner L igen och ta nya grepp om kassarna för att tända lampan och börja om. Väl uppe. L vill inte gå in. Slänger sig på marken och skriker. Tror någon däruppe försöker lära mig tålamod.

Efter middag, försök till dusch och nattning sover nu L. Jag är TRÖTT och saknar A. Har ägnat kvällen åt morgondagens nystart. Imorgon är nämligen första dagen på VV. Ser verkligen fram mot allt gott jag ska äta. Inser hur dålig kosthållning jag har i vanliga fall. Förstår dock inte hur jag ska hinna få i mig allt. Blir ett heltidsarbete bara att äta. Tur jag är glad i maten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0