Besök











Har inte blivit mycket till blogg de senaste dagarna. Vi har haft finbeök av mamma/mormor från Stockholm. Vi mötes upp vid tåget i måndags och innan vi hann säga hej var det dags att säga hej då igen men vi har hunnit med mycket. En mamma och pappa med alltför lite vardagsromantik fick hålla handen tre timmar under Robin Hood på bio, vänner har träffats i lugn och ro samt ett besök på IKEA utan tidspress. Liam har lekt med mormor hela dagarna. De har sparkat boll, målat och pusslat. Kvällarna har blivit sena och rutinerna lite upp och ner men det är inte varje dag vi har mamma/mormor här.

Igår ägnade jag hela dagen åt att rensa, organisera och städa. Besöket på IKEA resulterade nämligen i en ny byrå som nu rymmer större delen av de vi tidigare tvingades kliva över i hallen. En ny skylt från Pinglan med texten Kids skall skruvas upp tillsammans med några knoppar från det stora varuhuset och sen hoppas jag vi kan hålla ordningen nått sådär.

Idag väntar vi ytterligare finbesök. Denna gång från staden lite längre bort. Det är finaste Linnea och Ella som kommer med tåget om bara en liten stund. Imorse då jag berättade för Liam att Ella kommer idag säger han "Ja, bebisen Ella!". Fick förklara att Ella faktiskt inte är någon bebis längre. Alldeles för länge sedan vi träffades nu. Ser fram mot detta så.

Dags att sätta fart. Jag har alltid varit en person som njutit av morgon. Gått upp tidigt. Tagit det lugnt. Sen jag blev mamma är saken dock ej det samma. Visst smyger jag ibland upp en halvtimme tidigare för att få duscha ifred men någon tidning till morgonmålet blir det knappast. Tror ni vet vad jag menar!

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Härligt med besök av mamman:-) Ha en underbar dag! Kram Nathalie

2010-06-18 @ 10:50:28
Postat av: Sofia

Ja det kan verkligen vara värt det att ha barnvakt så att man kan åka till Ikea ostört, vi hade våra döttrar med dit igårkväll. Puh! Blev inte mycket vettigt gjort!



Ser ut som du har hittat fina lösningar! Skylten är väldigt fin och även byrån passar ju jättebra där. Vi är på jakt efter skrivbord, hyllor och tv-bänk men man får ta det lite i taget ;)



Trevlig helg :)

2010-06-18 @ 13:14:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0