Bröllop







Idag har bröllopsklockorna ringt för Victoria och Daniel. Jag var på jobb och missade till min stora sorg kyssen men hann höra på radio hur de blev man och hustru. Jag vill också bli hustru en dag. Egentligen vill jag ordna bröllop nu men mannen min har lovat mig en dag som prinsessa när det väl finns budget för det. Först vill vi bli "klara" med barn, piffa kroppen lite och ha ekonomi över till att lägga riksdaler på både det ena och det andra. Det kommer dröja vill säga.

Vår dröm är att gifta oss på landet. Ett riktigt sommarbröllop med vit stenkyrka och mottagning i trädgården för alla våra kära. God mat, dryck och musik. Jag vacker i vitt och mannen stiligt svart. På gräsmattan ska barnen springa omkring i nersmutsade finkläder under toner till vår låt Fields of gold av Eva Cassidy.

Idag tror jag dock jag skulle kunna gifta mig i mina nya svarta Converse. Denna månaden har blivit mycket kläder till mannen och L så med ett klick var dessa minna. Det var jag välan värd?

Imorse var vi tidigt på Willys för att fylla upp skåpen här hemma. Efter att ha lastat av varorna körde mina killar mig till jobb. Eftermiddagen och kvällen har spenderats med L. Vi har ätit tacos, badat och läst Nalle Puh. Nattningarna är verkligen en sak i sig nu när rutinerna blivit störda. Nästa gång påminn mig om regel nummer ett. Rutiner är rutiner utan undantag. Har tagit flera dagar att vända tillbaka mönstret. Idag tog det bara en timma. Det börjar arta sig. Att natta L just nu är nästan som att leka arga leken. Ni vet när man sitter helt tysta och bara tittar på varandra för att se vem som skrattar först. Fast i denna leken är det jag som ligger med ögonen slutna och försöker hålla mig seriös medan Liam hoppar, busar och pratar. Det är inte det lättaste alla gånger.

Nu ska jag se om det finns något att se på Play. Blir tidig kväll i säng. Känner mig varm med ont i kroppen plus känningar i halsen. Inte så bra!

(Linnea F. Jag har tappat bort adress och lösen till din blogg. Om jag fortfarande får läsa. Maila mig. Kramar!)

Kommentarer
Postat av: emelie&hugo

Haha, oj vad jag känner igen "arga leken"!



Du var absolut värd ett par skot tycker jag!'



Min dröm är ett Skärgårdsbröllop i enkel stil med våra närmsta!



Kram

2010-06-20 @ 07:02:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0