Tvätt











Denna veckan började tidigare än vanligt. Redan klockan sex var det en liten som ropade "Musse Pigg!". Bara till att gilla läget och lämna sköna sängen. Efter frukost och fix körde killarna till dagis medan jag startade upp i tvättstugan men när jag kommer upp är mina två redan tillbaka. Dagis var ju stängt idag vilket två trötta föräldrar glömmt denna morgonen. Tur jag var ledig och inte hade alltför mycket på agendan. Istället fick jag hjälp av världens bästa med tvätten. Tänk att vi vuxna aldrig tycker det är lika spännande att göra rent som de små. Leksaker i alla ära men att umgås med mamma eller pappa och göra vuxenting slår allt.

En tur till affären, pussel och lite lunch senare. Nu vilar L och jag ska passa på att ordna upp lite för snart kommer mamma.

Vill passa på att tacka för alla kommentarer. Det värmer och gör det lite extra roligt att blogga. På begäran kommer här recept på gårdagens middag.

Lax med pasta och citronsås.
(Jag smakar alltid av så inga exakta mått anges!)

grädde
riven parmesan
pressad citron
färska örter eller frysta för stressade småbarnsföräldrar
olivolja
vitlök
salt

Koka upp grädden och rör ner ingredienserna efter smak. Under tiden kokar pasta och laxen steker i pannan. Servera med sallad.
Färdigt!

Kommentarer
Postat av: emelie&hugo

Busunge! Han är så söt!!!!

2010-06-14 @ 12:33:46
Postat av: Sofia

Så söt lillkillen är! Han ser supercool ut i sina snygga kläder.

2010-06-14 @ 12:40:37
Postat av: jossan

riktig liten cooling han är Liam =) duktig kille som hjälper sin mor med tvätten. Kram på er

2010-06-14 @ 13:29:11
Postat av: Cissi

Verkligen en liten söt tuffing! Tack för receptet, kul med lite nya idéer! Här hemma blir det lätt samma recept som cirkulerar om och om igen...hälsa mamma din om hon är på besök!! Kram Cissi

2010-06-14 @ 20:03:48
Postat av: Emma

Hihi han ser ut precis som nils karlsson pyssling ju!!!! Så söt!!!! :) Hoppas Liam kan lära Bo allt han kan i städväg sen för hans mamma och pappa har lessnat. Eller just det, Liam kan ju hjälpa till här hemma när ni kommer i augusti, eller hur? :D Bra, då spikar vi det och jag städar inte förens dess, great! ;)



Saknar er!!!! Puss

2010-06-15 @ 19:06:26
URL: http://lillaemmasdagbok.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0