Vilodag







Söndag och denna veckans sista dag. Snart redan mitten av juni och precis som sommaren vet jag inte vart tiden tar vägen. Mannen min kom hem sent från golftävling igår då trött mamma redan somnat i sängen med lampan tänd och boken i famnen. Imorse var det härligt att vakna som tre igen och efter frukost blev det en tur till Willys för att handla lite smått.

Söndagar tycks alltid bli sånna dagar då det inte sker så mycket. Det kliar i fingrarna på en annars aktiv mamma men ibland måste tiden bara få vara. Vi har ätit lunch, vilat tillsammans och lekt massor. Jag har lagat god middag med pasta, lax och citronsås. Kvällen har bestått av framkallning av foto till projekt fotovägg, fix med ny receptpärm och pågående nattning av barn.

Som start på en händelserik vecka ska vi möta upp mamma vid tåget runt lunchtid imorgon. Veckan innehåller även bio med mannen min, lunch med fd arbetskamrater och barn, tur till IKEA, fredagslek med Linnea och Ella för att sedan avslutas med en helg på jobb.

Nu blir det dusch, myskläder och sen jordgubbar i soffan för att fira att A kom på tredje plats i helgens tävling. Etta, två och tre samt sitt livs första hole in one. Vilken golfsommar. Snart kan jag titulera mig spelarfru!

(Jag vet att ni läser bloggen men det värmer när ni kommenterar. Skriv gärna önskningar vad ni vill se mer av eller om ni undrar något.)

(Liams sängkläder med bilar kommer från Ellos och är just nu på REA. Skynda fynda alla ni biltokiga därute.)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Men du vad du har skrivit! Har inte hunnit med att läsa de senaste dagarna ju!!!!!!



Hoppas på en lugn jobbdag imorrn så jag hinner uppdatera mig. Nu börjar strax en film på tv så jag ska slänga mig i soffan å hoppas att jag hålelr mig vaken iallafall 1 timma till ;-).



KRAM!

2010-06-13 @ 20:44:16
Postat av: emelie&hugo

Å så va det jag som skrev inlägget ja ;-)



//emelie

2010-06-13 @ 20:44:44
Postat av: Mamma och mormor

Har inte läst på några dagar då jag varit bortrest i helgen. Men det är alltid lika roligt och ett behov för mig som mamma och mormor att få följa med er i er vardag. Det är meningen att söndagen ska vara lite av en vilodag, tänk på det.

Å, i morgon är det äntligen dax. Jag reser till er mina älsklingar och får busa med Liam några dagar.

2010-06-13 @ 22:38:41
Postat av: Anonym

Hej gumman, läser alltid din blogg! Dåligt på att kommentera bara...Skoj att se bilder på Liam tycker jag! Han är urgullig! Det vore ju inte fel med ett recept på den där pastan med lax och citronsås heller, lät supergott :) Kram!

2010-06-14 @ 08:07:08
Postat av: Cissi

Äh, Cissi var det ju som skrev förra inlägget :)

Kram igen

2010-06-14 @ 08:07:57
Postat av: Sofia

Jag gillar din blogg precis som den är!



Tycker den är jättefin och att du skriver många tänkvärda saker.



Vår familj bor t ex ganska trångt, precis som din och jag vill berömma dig för hur snyggt du har gjort det hemma med många smarta lösningar. Ibland är det frustrerande att ha lite yta men det är samtidigt väldig tillfredsställande att komma på snygga och bra lösningar som fungerar!



Jag har också känt mig hemma i dina funderingar om framtid med jobb och familj och hur allt ska gå! Likaså tankar om konsumtion och vad man lägger pengar på och varför.. jag minns att du skrev om det för längesen och jag känner igen mig precis i dina tankar kring detta.

2010-06-14 @ 08:55:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0