Vår







Att inte hinna med har varit lite av de senaste veckans mantra men vad gör det om man ibland får stå över vissa ting för att istället fylla vardagen med lycka. Veckan har som vanligt fyllts med jobb, vardag och fix men förgyllts av besök både av mamma och min yngre bror.

Mamma kom ner i måndags kväll och med sig hade hon Svenskt Tenn Elefanterna i form av två kuddar som nu pryder vår soffa. Tisdags eftermiddagen spenderade hon tillsammans med L medan jag och A fick några timmar tillsammans på stan. Vi drack kaffe i lugn och ro, inhandlade löparskor från Nike och ordnade med detaljer inför Ls kommande 2års dag här hemma. Då vi kom hem var både köttbullar och bullar rullat. Det blev både middag och mat i frysen. Åtta middagar köttbullar och tre stora påsar bullarna frystes in. Bullarna är redan slut. Lika bra. Dumt att ha hemma när smaken faller in nu när vi ska bli vårfina. Lika bra smälla i sig allt med detsamma. "Jag tar en kaka. Jag tar kanske två. För jag är så liten kan inte förstå!" Det var Alfons va?

Onsdag förmiddag gick vi en tur på stan. Det blev några små ting inhandlat bland annat ett par jeans till L från Lindex. Efter lite shopping tog vi L med till busstorget. Han älskar nämligen att titta på bussar och vart helt tokig då där var MÅNGA. En fika senare landade vi hemma där mamma planterde mina pelagonier som vi nu hoppas ska blomma ut i takt med att solen kommer till oss.

Torsdagen tog "momo" flyget hem till STORA staden igen men vi han inte sakna för samma kväll kom Markus. Sötaste lillebror som fått nytt jobb och kört ner i fina firma bilen. STOLT syster är jag. På fredagen tog vi L med på lekland. Det var SUPER kul med massor av ruschkanor, bollhav och hoppborgar. Dit kommer vi snart igen. Eftermiddagen och kvällen spenderades här hemma med lite fix, god mat och mycket trevligt sällskap.

Denna dagen startade tiiiidigt. Innan klockan slagit tolv hade vi redan vinkat av lillebror, handlat och städat skinande rent här hemma. Tyvärr vaknade jag med huvudvärk så eftermiddagen blev lugn i soffan fram tills middag och Melodifestival med mina killar i soffan.

Andra saker som hänt denna veckan är att jag vart hos efterlängtat besök hos min frisör och känner mig som en ny människa igen, de första vårkläderna har inhandlats och SOLEN verkar ha kommit för att stanna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0