Frid

Hemma från en helt underbar kväll tillsammans med Linnea, Stefan och lilla Ella. Barnen har lekt i massor, vi har ätit gott och planerat Nyårsafton. Nu sover Liam och vi har vuxentid i soffan. Som jag behövde den här helgen tillsammans med min familj och våra vänner. Jag vill omfamna varje ögonblick och minnas för alltid. Lycklig.

Imorgon väntar en spännande dag. Inatt kommer nämligen Tomten med den första presenten i julstrumpan. Längtar efter att se Liams ansiktsuttryck imorgon när han vaknar. Förmiddagen bjuder på julmarknad och eftermiddagen på pepparkaksbak. Dessutom har mannen min lovat att baka lussekatter. Mums.

Här hemma är julpyntat, julkorten är klara och paketerna inslagna gömda i skrubben. Några små detaljer saknas dock och jag passar på att presentera några av mina favoritbloggar med dem.

Mitt Vita Hus


Krans till dörren. Dock satsar vi på lingon. Minns förra årets kalldusch av barr. Blir nog en tur förbi Herr Bloom imorgon. Sökes liten vit Hyacint.


House Of Philia



Fårskinnsfäll. Fungerar året året om och skapar mysig stämning. Placeras direkt i fotöljen.

HemmaHosKatta



Lisa Larssons klassika luciatåg. Mamma minns jag fel att vi haft dessa underbara små när vi växte upp? Minns dem så väl från min barndom men inte vart ifrån.


Nu blir det till att krypa ner i sköna sängen men det tar emot lite då jag läste ut Elsas Värld igår. Ioförsig levde den tyvärr inte alls upp till mina förväntningar. Tyckte den spårade ut lite och blev lite för "ung" men ändå saknar jag något att läsa innan jag blundar. Blir kanske till att klicka in på Adlibris. Tips?





Kommentarer
Postat av: Jenny N

Hjälp vilekn minnesbild fårn barndommen som kom upp när du visade lucia följet:-) Min mamma hade en annan variant, MEN det var tvinget att de kom fram till lucia o sen varianten med tomtar efter det;-) har du hittat vart man kan köpa detta lusse tåg, för de e verkligen nåt som saknas i detta hemmet: mys för lucia... Sån fårskinns fäll har molly, en släkt till släkt som har uppfödning kämnar iväg o får gjort fällar o den e UNDERBAR, blev helt frälst i fällar när jag jobabde med Liams älskade farbror:-) Kram o hälsa hela klanen en härlig advent!

2010-11-28 @ 10:25:40
Postat av: Linnéa Turner

Jag läser den här boken just nu:

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9174291483



(Jag avskyr att dom alltid översätter titlarna på böcker till svenska i Sverige! Eat pray love på engelska. Underbar bok!)

2010-11-28 @ 10:30:57
URL: http://linneaturner.blogg.se/
Postat av: Mamma

Jag har ju alltid haft en ljusstake med fyra änglar som bär på levande ljus. Den stod alltid framme under jultiden och alltid på middagsbordet juldagarna. Den fick jag av mina föräldrar när jag flyttade hemifrån och jag fortsätter att ha den framme i mitt nya hem.

kram

2010-11-28 @ 20:33:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0