En liten minut bara för mig







Bilder från tidigare i veckan. Har fortfarande inte löst usb kabel problemet. När skulle jag hunnit det?

05.00 började en liten buffa på mig imorse och nej det är ingen bebis i magen utan en tvååring som smygit sig upp till mammas och pappas trygga säng under natten. 05.30 gick jag upp följt av ett litet yrväder som utbrister "Mamma, det är inte mörkt ute!" Det är det nya nu. Att man inte kan sova om det inte är mörkt ute. Synd bara att man tydligen kan vakna trots att det är mörkt ute.

Jag är inte morgontrött. Absolut inte. Tvärtom har jag alltid varit morgonpigg men det har även varit en helig stund då jag fått starta upp helt själv. Har fortfarande inte vant mig vid Ls numera tidiga morgonrutiner och inte heller vid att han är i sin absolut mammigaste fas hittills. Super mys ibland. Super ansträngade andra gånger. Som när jag inte får gå på toaletten i fred, eller äta utan att ha barn i knät eller vi ska inte tala om alla gånger då jag får ta blöja, nattning, påklädning etc. för att det är helt enkelt bara jag som får det. Nu kanske ni sitter där ute och tänker att det blir faktiskt bara så jobbigt som man gör det. Förvisso sant men ibland är det tufft att stå emot gallskrikande barn och lätt att ge efter. Man får välja sina diskussioner.

Iallafall idag var jag mellan

05.00- 08.10 MAMMA
08.10-17.30 BUTIKSBITRÄDE
17.30- 21.00 HEMMAFRU SOM HANDLADE HEM MATEN, DISKADE, SORTERADE FYRA IKEAKASSAR MED TVÄTT, KLÄDDE PÅ BARN PYJAMAS, BORSTADE SMÅ TÄNDER, GJORDE VÄLLING.

Nu är klockan 21.00 och mannen min vill att jag ska vara fru. Jag känner mest för att krypa in i mitt egna lilla skal men får lite dåligt samvete för ofta är det fru biten som blir bort prioriterad för att helt enkelt orka. Om någon mer ber mig att hämta något mer idag går jag sönder. Nu ska jag unna mig en liten stund med Ullared och Kexchoklad.

21.00- SÄNGDAGS

BARA JAG!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0