Stunder vi minns












Vi är verkligen bortskämda med ett landställe som farmor och farfars. Så många lyckliga stunder. Bara vara. I lugn och ro. Se på sniglar, mata hästarna i hagen brevid, se efter musen som bor i marken, sparka boll och kramas massor. Idag har det regnat och vi har mest hållt oss inne. Sett på film, läst bok och fikat. En perfekt söndag... eller torsdag menar jag. Blir lite tokigt det där med dagar när man är ledig mitt i veckan. Imorgon väntar dagis och jobb igen. Två helger i rad nu. Känns i kroppen.

Nu tid att varva ner lite efter att ha packat ner, packat upp, sorterat post, ordnat med tvätt, diskat, duschat osv. Ikväll blir det att pussa på mannen min massor. Kom inte vidrare i golfen. Hamnade i mitten. Han är duktig min karl men enligt honom inte tillräckligt. Det får bli spel nästa år igen helt enkelt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0