Dyr Doft av nytvättat







Förra månaden under ett besök på lågprisvarhuset Rusta konstaterade vi att vi skulle spara några kronor på att handla tvättmedel, sköljmedel och Vanish där. Då det denna månaden var tid att fylla på skåpen med magiska Vanish gav jag mig häromdagen iväg innan jobb för att tjäna några slantar i spargrisen. Ut från Rusta kom jag och med mig? Ett stycke doftspray, en fleecepläd och sköljmedel. 145,- men Vanishet var slut. Mannen min kom då med förslag att vi skulle kolla in Överskottsbolagets sortiment. Efter jobb igår hämtade mina killar mig och ut från ÖB kom vi med? En osthyvel, plåster och helt helt onödigt mycket godis. 150,- blev det då. Vanishet fanns ej i sortimentet. Idag var jag på stor ICAN och handlade min Vansih. 44,. kostade den där. Summan av hela kalaset nästan 350,-. Nästa månad handlar vi allt på gamla Willys. Tänk då sparar vi nästan 300,-.

Eftermiddagen sprang förbi. Jag och Liam tog en promenad till affären för att komplitera lite. På vägen till stor ICA ligger leksaksbutiken och eftersom jag är "världens bästa mamma" tog vi såklart en sväng in. Först gick det lungt. Vi tittade i böcker. Sedan fann L ett skumgummisvärd som han skulle spela golf med. När jag övertalat honom att lägga tillbaka det hemska svärdet som jag absolut inte hade lust att behöva betala för gick vi vidare. Då finner L ett jättemarsvin som han sätter igång att skrika om för " Han måste bara köpa den!". När jag lyckats förklara att jag absolut (INTE) kommer skriva upp det på önskelistan till tomten finner han istället en leksakshäst som han börjar galoppera runt med i butiken. Plötsligt står han stilla i ett hörn. Förstår vad som är på G. Inga blöjor med i vagnen. Tur leksaksbutiken även säljer babyartiklar och därav vipes. Lyckas få med mig L från alla hyllor fyllda med "Jag måste bara titta lite!" produkter. Snart i kassan hittar L de hemska skumgummisvärden igen och vägrar att lägga ifrån sig den "Vill ha den!". Jag tar med mig skrikande barn. Betalar i kassan. Torkar bajsblöja. Liam får åka onödigt dyr leksaksbil. Det blir lungt en stund. Bilen stannar. Helt plötsligt är mitt barn uppe i alla rutschkanor med stora skyltar om att man INTE får leka där. Tar skrikande barn igen under armen, upp i hissen och ut ur affären. Till sist kom vi till stor ICA. Jag lyckades handla det jag skulle. Var relativt svettig då jag kom hem men vad gjorde det? Jag hade precis varit "världens bästa mamma" som tog min son till leksaksbutiken.

Familjelivet är kanske inte helt enkelt alla gånger men om man lär sig att se det komiska i situationen blir det så mycket lättare. Idag har jag unnat mig nya underkläder. Trött på att boka tvättstuga flera gånger i veckan. Nu väntar Ann Söderlunds "Men vi knullar ju ändå inte!" på nattduksbordet. Mannen min envisas med fotboll ikväll. Se föregående boktitel. Imorgon går startskottet för sexdagars vecka på jobb!


Kommentarer
Postat av: Linnéa

Ha ha ha fan vad jag garvar....du gjorde min dag...det skulle kunna varit jag! Jag hyllar oss mammor idag!! Puss till dig!

2010-09-30 @ 19:57:38
Postat av: Anonym

Du är en fantastisk mamma och du har tillbaka senare att du sätter gränser. Tur att det inte var mormor som var med, vet inte om jag klarat att stå emot. Jag riktigt lever mig in i hur rent din tvättar doftar och nu är du en erfarenhet rikare på flera sätt.

Kram mamma

2010-09-30 @ 21:06:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0