Höst







Medan jag spenderar helgen på jobb passade mina killar på att njuta hösten på landet. Härligt att få en kväll för sig själv. Inga måsten när jag kommer innanför dörren. Kunna slänga sig i soffan. Laga mat senare än vanligt. Inte somna under nattning. Men när jag sett min film, ätit vad jag vill och gogglat runt på datorn i evigheter saknar jag mina killar. Egentid behöver verkligen inte vara någon längre stund. Tur de kommer hem ikväll.

Nu är det som vanligt snart tid för jobb igen. Den här morgonen vet jag inte vad den blev av. I vanliga fall brukar jag redan ha ätit, diskat, klätt på barn, väckt morgon trött man, plockat i ordning här hemma och bäddad sängarna. Kan man tänka att morgon bestyren borde gå snabbt när jag är bara jag men jag har fortfarande en hel del kvar innan det är dag att lämna. Får nog bli bussen idag. Känner mig slut i kroppen efter första jobbveckan. På tisdag är jag ledig och ska ta igen mig på fik med sötaste vännen som jag inte träffat på evigheter.

Idag har jag på mig prickig klänning och min mossgröna kofta från HM. Som jag älskar att känna höstluften utanför fönstret. A säger åt mig att stänga för det blir så ruskigt kallt. Jag tycker det är härligt. Längtar redan tills jag är hemma igen och får njuta härliga tidningar, te och tända ljus.

Så var det det där med att sätta fart!

(Jenny: JO, jag var där. Måste gått om varandra precis. Var inne på lagret och skrev ut lite papper. Attans!)


Kommentarer
Postat av: lucke

Godmorgon! Allt väl med dig? :P

2010-09-05 @ 09:49:42
URL: http://modegrabben.blogg.se/
Postat av: Jenny N

Hahha, de e inte första gången vi går om varandra. Ska ta för vana att fråga efter dig om jag inte ser dig:-) får se om jag hinner inom imorgon kväll, fick med mig fel bh strl hem:-( o twilfit finns ju inte på så många andra ställen:-( måste ha en ny fräsch inför mässan;-) KRAM

2010-09-05 @ 21:31:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0