String







När vi var på landet i sommar kom min pappa och hälsade på. På kvällen talade vi desgin. Pappa berättar att han har en String hylla i källaren. I KÄLLAREN. Designmord. Man har INTE String i källaren. När vi var i Stockholm fick jag hyllan med mig hem av snälla pappan. Ramen var svart och hyllorna i trä. Tyvärr var de lite skadade så idag har jag målat även dom mörka. Jag vet. Aldrig måla klassiker. Antikrundan skulle sucka högt men nu är det gjort. Riktigt nöjd är jag också. Nu står den där i Liams hörna. Mannen min trodde inte den skulle få plats. Tror den fick det av ren vilja. Hade inte haft hjärta att återigen låta den ta plats i källaren.

Har äntligen fått lite gjort här hemma. Några saker på listan är kvar men jag tror jag tar dem innan jobb imorgon. Måste vila en stund här nu innan A kommer och hämtar mig. Vi ska hämta skatten på dagis för ett besök på IKEA. Tänkte handla en bilmatta till vår absolut bil tokige son, nya handtag till garderoben och en filt till L som han kan ha under sovstunden på dagis.

Känner mig riktigt redo för hösten nu. Länge sedan så mycket kändes iordning. Eller så är det bara jag som sänkt kraven. Vilket som är det bra. Idag har jag beställt hem skor och kläder till L. Blev svarta Adidas gympaskor och gummistövlar från Tretorn på Ellos. Dessutom de obligatoriska randiga tröjorna och mysbyxorna från HM. Nu ska han välan klara sig några veckor till innan det är tid för ännu varmare plagg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0