Det går bra nu

I måndags var det tid för jobb igen. Därefter har dagarna sprungit och jag har njutit varje sekund. Underbart att vara igång igen, träffa fina arbetskamraterna och vara riktigt trött på kvällen.



En "ledig" mamma i skogshuggarskjorta idag. Har avverkat några ärenden på stan, två läkarbesök, handling, nio (!) tvättar, städ och allt annat som ingår i en vanlig dag mitt i veckan.



Fick användning av min rabattcheck idag. En titt på bok REAN som får betyg helt okey av mig. Blev en liten present till L. I övrigt fick de stanna i butik. Har läst de böcker jag vill och kokböcker har mannen min för tillfället  i överflöd.


Istället sparar jag pengarna till på fredag. Då ska denna underbara vårjackan från Gina bli min.



Resten av pengarna sparar jag denna månad. Hoppas kunna köpa en cykel snart. Denna från Skeppshult får gärna bli min. En dröm som tyvärr får bli med kommande månader av utgifter som frisör, vårskor, vårkläder, ytterkläder, kalas, födelsedagspresenter, bilavgifter, fix här hemma, start av golfsäsong m.m. Hjälp!!! Det tar aldrig slut. Dessutom ska vi spara till semester och framtid. Blir nog vi på 54kvm ett tag till.




Imorgon är en stor dag. L ska på utflykt med dagis och åka både buss och tåg. Matsäck ska de ha med sig så det ska jag packa i lilla ryggsäcken nu. Svårt att förklara hur oerhört stolt man känner sig som mamma och pappa över sånna här tillfällen. De rinner över av kärlek när vår lille skatt ska ut i världen.

Nu Sveriges Mästerkock. Sedan Big Brother. Sist sängen!


Kommentarer
Postat av: Jenny N

Underbart o höra!!!! Klarade sig mannen från sjukan?

Visst e de stort med utflykter o saker barnen gör:-)

Den där jackan är jag allt oxå lite sugen på;-) va kostar den? finns den i annan färg? Kramiz

2011-02-24 @ 09:22:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0