Vilken Underbar Dag

Idag har varit en dag som jag sett fram mot länge men inte vågat hoppas på.




En förväntansfull mamma tidigt imorse. På schemat för dagen stod nämligen lunch med chefen och besked om framtiden. Efter min mammaledighet med Liam fick jag erbjudande att börja arbeta som dekoratör inom ett stort företag. Det som jag trodde då var drömjobbet visade sig dock inte vara min dröm. Tyvärr hade jag redan sagt ifrån mig min tjänst i butiken. Var bara att se sig om efter annat. Det var starten på en lång tid utan vetskap om jag skulle få arbete, funderingar över hur vi skulle klara ekonomin och ledsamhet att jag satt mig själv och vår familj i en svår situation. Lyckligtvis lyckades jag få extra timmar samma månad som jag lämnade min dekoratörsstjänst men det innebär även många långa timmar av pendling som tog hårt på krafterna. 2010 började bra med besked om att jag nu fått timmar i staden där vi bor. Tyvärr var jag redan nere på botten psykiskt och fysiskt och kände att jag inte kunde prestera så som jag hade velat. Kämpade på samtidigt som jag sökte andra arbeten och såg mig om efter intressanta utbildningar. Strax innan semestern fick jag besked om att jag kommit in på Fastighetsmäklarprogrammet. En otrolig lättnad att veta vart jag skulle befinna mig i livet de kommande åren samtidigt skrämmande att känna att det inte egentligen var riktigt det jag ville eller var stabil att klara av samt oro inför vad arbetet skulle innebära i framtiden

Det var då min nuvarande fantastiska chef ringde upp och frågade om jag var intresserad av ett vikariat som biträdande butikschef. Jag var otroligt smickrad att någon trodde på mig efter månader eller rättare sagt år av ting som gjort att jag sprungit rätt in i väggen. Att någon såg potential i mig när jag inte längre själv trodde att jag var kapabel att utföra ett arbete. Efter överläggningar med mannen tackade jag JA till vikariatet och det är ett beslut jag för alltid kommer vara tacksam och stolt över. Jag stod upp för vad jag ville och eftersom någon såg mig började jag sakta se mig själv igen. Plötsligt var jag tillbaka till mitt "gamla" jag fast med mer livserfarenhet och bättre självkännedom. Vi har haft så otroligt roligt tillsammans dessa månader och jag har både lärt mig tonvis och utvecklats otroligt. Det finns inte en enda arbetsplats jag hellre skulle vilja gå till och varje morgon är en ny spännande dag. Vill skicka ett speciellt tack till min underbara "Ansi". Det är trots allt tack vare henne som jag idag mycket stolt kan meddela att jag fått FAST tjänst och har lyckan att få bli kvar där jag trivs som allra bäst.



Efter lunch på jobb tog jag bussen till ICAN för att handla blöjor till L och sedan kom svärmor/farmor förbi. Med sig hade hon Alla Hjärtans Dag bakelser och blomster.



Ordnade ett litet arrangemang på köksbordet av vackra Ranunklar.

Liten sover sedan länge efter en hel dag på dagis och eftermiddag med tårtkalas. Mannen min kommer snart hem från jobb och jag sitter i soffan med ett STORT leende på läpparna!

PS. Mamma jag vill jätte gärna ha sänglådorna! DS.


Kommentarer
Postat av: Jenny N

Jätte bamse grattis till din tjänst! Underbart!!!Kramiz

2011-02-15 @ 08:14:32
Postat av: mamma och mormor

Stort Grattis till den fasta tjänsten. Den är du verkligen värd.

Noterat att du vill ha sänglådorna.

Ett nytt litet brev till Liam skickas idag eller i morgon. kramis

2011-02-15 @ 11:18:14
Postat av: Nickan

GRATTIS!

Vi flyttar nästa fredag till Östra torn!

Hoppas ni slipper magsjukan.

Kram

2011-02-16 @ 13:59:34
Postat av: åsa

även de starkaste stjärnor döljs ibland av ett mörkt moln, men de slutar aldrig lysa=)

2011-02-16 @ 19:02:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0