Fredags Kaos

Efter en lång dag på lager. Kommer hem helt slut. Lääängtar efter fredagsmys. Börjar bra med dusch och mannen som lagar fredags tacos. Efter maten ska Liam bada och orsakar vatten i hela lilla badrummet. Mannen blir irriterad och säger för hundrade gången denna vecka att vi måste flytta omgående. Till en lägenhet/hus med större badrum MED badkar, med större hall, utan trappor etc. Det är lite omvänd ordning här hemma nu förtiden. Jag vill bo kvar, A vill flytta, jag vill till lägenhet, A till hus, jag vill bo kvar i stan, A vill till byarna. Iallafall är det ingen ide att klaga för tillfället. Vi har det bra. Dessutom måste jag ordna med fast jobb och vi måste spara många pengar. En dag så.

Iallafall kvällen fortsätter med att vi slår oss ned i soffan. L får vara uppe lite längre än vanlig. Mysa lite med oss efter veckan på dagis. Sen vill liten inte alls sova utan pyssla, pussla, bygga, bila, titta film och galet många andra saker. Till slut ger vi vuxna upp och går och lägger oss. Utan Lets Dance och lite tid för oss. Vi måste verkligen ha lite tid för bara varandra snart. All sjukdom har satt relationen på prov. Inget farligt. Bara att vi måste ta hand om varandra utan barn en stund. Jobbar många helger i rad nu men i februari får vi boka in barnvakt och njuta tillsammas.



Unnade mig lite härligt doftande krämer + ansiktsmask på HM idag.
Jag har blivit duktig(are) på att ta hand om insidan av kroppen då tänker jag vara så ytlig och ta vara lite på utsidan också. Snart trettio. Tid att börja tänka efter. Hjälp.



Fredags klassiker TACOS. Blev dock lite mycket för magen. Håller mig i fortsättningen undan kryddor.



Mys



Älskar att komma hem till MIN lilla familj även om det innebär lite kaos ibland.



Det blev tiiidig kväll i sängen istället med "nya" Your Life. Köpte den för intervju med min absoluta favorit Mia Skäringer. Mia var som vanligt både smart, vacker och rolig men resten av tidningen var inte mycket att ha. Köper inte igen.

Ett av de roligaste klippet från Mia och Klara på SVT...

Vi mammor måste unna oss lite ibland... ;)




Antar att det inte är någon som missat att Solsidan kör i gång igen på Söndag klockan 20.00 TV4!


Kommentarer
Postat av: emelie&hugo + vilma

Ja, vi måste ta tid för varandra också! Vi är superdåliga på det, särskilt nu när Vilma har kommit...



Solsidan ikväll - jippi!



Här hemma drömmer vi också om annat boende... Blir tokig på alla grejor överallt å den trånga hallen. och det lilla badrummet.



Ha en bra söndag nu!



kram!

2011-01-16 @ 08:09:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0