Semestertider



Sliten mamma idag. Bloggen har blivit bort prioriterad den senaste tiden. Sjuka, besök och jobb med en blandning av livet i övrigt har kommit främst. Idag har jag äntligen fått några timmar för bara mig och då är jag så trött att jag fått kämpa för att inte sova bort denna värdefulla tid. De flesta av er är i nuläget på semester. Drygt tre veckor kvar till det är vår tur. Under tiden är en sak säker... denna mamman ligger då inte på latsidan.



Förra veckan startade illa med ond mage. Efter några dagar av lugn och rätt mat lyckades jag få någelunda rätsida på problemet. Mamma var här hela veckan och skämmde bort oss massor. Till helgen kom även H ner från storstaden och vi blev bjudna på restaurang, åt glass vid havet och fick hjälp med lite små ting här hemma. Bästa stunden var dock när jag fick ha mamma helt för mig själv. Det blev en tur på stan och en titt på IKEA. Shopping är ett stort intresse jag delat med min mamma sedan barnsben. Vi delar samma känsla för att gå länge och fantisera om underbara ting. På bild en vit kopp från Granit till samlingen.


Bestick från IKEA. Det är en gåta hur bestick precis som strumpor eller hårsnoddar tenderar att försvinna. Nu sparar vi tid på morgonen med fler än ett sett skedar som måste diskas mellan målen.

 



Fann Tine K produkter i en liten butiq i city. Vi har väldigt stort utbud av designers för att vara en relativt liten stad. Servetterna fick bli med mig hem.



Äggkoppar från IKEA. En nyhet inför hösten. Påminner mig om att nya katalogen snart landar i brevinkastet.



Alla hem behöver en köksklocka.



L har fått en klassisk String hylla till sitt porslin.



Hemmets hjärta.



Sovrummet med nya gardiner.



Med aktiv treåring, besök och timmar på jobb är det lyx att få bara vara några timmar. Mina killar har tagit en tur till landet för att mamman i familjen ska få vila en stund.



Jag har planerat livet.



Lyssnat till underbara Julia Stone.



Läst nya mama i sängen och fått några timmar i ro framför datorn.



Imorgon ringer klockan tiiidigt igen. Ikväll kryper jag till sängs innan nio med Stjärnor utan svindel av Louise Boije af Gennäs. Ett litet tips!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0