Semester



Innan jag hann säga "God Jul och Gott nytt år!" är det tydligen tid för semester. En vecka är vi lediga nu och sedan sparar vi tre till Augusti. Förra veckan startade vi REAN på jobb och det har varit galet roligt. Älskar när det är mycket att göra. En av anledningarna att jag stannar där jag är. Har ingen som helst anledning att tänka mig vidare. Det är en underbar känsla. Att vara i det vi är. För tillfället lever jag i en "Fasikenvadjagälskarvårtlivtillsammans!" känsla och det är inte bara för att semestern nalkas utan för att jag är bekväm med livet som det är.



Inte blir livet sämre av att stan (och internet) lyser av röda skyltar. Det fullkomligt haglar halva priset, rabattkoder och sale erbjudanden. Då gäller det såklart att inte rykas med. Det är de som är konsten med REA. Att inte handla på sig en hel massa som inte var tänkt. Därmot är det ekonomiskt om man har ett heletsperspektiv (förklararde jag för mannen ;))



Polarn och Pyret började sin REA i torsdags. Var där i två omgångar. Det är ett tips. Att göra flera besök i butiken under dagen. Det fylls på från lager och då kan man göra de bästa fynden. Liam har skjutit iväg på längden den senaste tiden. Storlek 98 är nu helt plötsligt på tok för kort och istället är det 104/110 som gäller. Det kommer bli en dyr höst med allt som fattas. Denna klassiska tröja fann jag till samma pris som hos de flesta lågbudgetbutikerna. Bra kvalitet, stor storlek och röd prislapp = köpt.



Andra som även de börjat sin barnklädesrea är HM, Lindex och en mängd av internetshoppar som Babyshop, Oii Desgin och Lekmer. Det är roligt att kunna unna sig lite märken emellanåt. Här hemma blir det mest HM till vardags. Passar vår budget bäst.

Här jeans skjorta, träningsbyxor och strumpor (allt från PoP), klassiska armybyxor i blått, röda långbyxor, blåa shorts (allt från HM), Mumin mjukisbyxor (Lindex), randig t-shirt (Babyshop).

Är riktigt nöjd med våra fynd. Riktigt fina ting till mycket bra priser. Det slog mig dock att snart får jag inte så mycket att säga till om när det kommer till kläder längre. Liam börjar på storbarnsavdelningen till hösten och där är det Star Wars och Spiderman som är "The thing"! Inskolningen har redan börjat och L är lycklig att snart få gå på Röda med de stora barnen. Dessutom får han med sig sina två bästa kompisar från Gula. Det känns tryckt. Var på vårt sista utvecklinssamtal på småbarnsavdelningen i veckan. Det känns verkligen vemodigt men samtidigt växer vi med L. Behöver kanske inte skriva exakt hur stolta våra små föräldrahjärtan är över vårt lilla "A-barn". Liten har blivit stor.



Som ni vet är jag en riktig bokmal. Mannen min suckade lite när ytterligare ett bokpaket damp ner i brevlådan tidigare idag men jag behöver det. Det är terapi att krypa ner under täcket eller upp i fotöljen för att drömma sig bort ett slag.



Allra bäst är kanske att läsa ute i solen. Under ett svalkande träd en solig sommardag. Håll tummarna för vackert väder veckan som kommer. Kanske kan vi klicka hem det på SMHIs hemsida?



Vissa kvällar orkar dock inte en trött småbarns mamma med långläsning och då håller jag mig till lite enklare litteratur. Som nya Residence. Detta nummer innehåller bland annat en artikel om en av Skånes främsta konstnärer. Madeleine Pyks. Om jag var konstnär skulle jag precis som Madeleine bosätta mig på Österlen. Här är så otroligt vackert och varje gång vi kommer hit får jag lust att skapa. Nästa sommar tar jag förhoppningsvis med mig min systemkamera och kunskap från kursen i digital bildhantering som jag kommer läsa till hösten. Har jag berättat för er att det är bokat nu?

Nu är barnet nattat, ljusen brinner och imorgon väntar ännu en fantastisk semesterdag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0