Vardag



Hemma på våran gata i stan igen hade jag och Liam en riktigt mysig söndag tillsammans då A var på golftävling. Vi började morgonen med lite paket. L har varit så duktig och somnar nu i egen säng. Det belönades med en Lego Duplo Tågbana.



Duktigast lilla stora L. Ingen blöja, ingen napp,inga flaskor, somnar själv i egen säng och börjar på storbarnsavdelningen i höst. Är glad att vi väntat lite med alla "projekt". L har varit mogen för förändringarna vilket har gett gott resultat.



Vart tog vår lilla bebis vägen?



ÄLSKAR dessa stunder när vi är bara vi två. Ibland säger A och jag att L är lite bortskämd. Första barnet tenderar att bli det. Speciellt som ensamt barnbarn på båda sidor. Men L är inte bara bortskämd med ting utan även stunder som jag hoppas att han kommer minnas som stor. Här har vi tagit oss ned till stora ICAN och L pekar att han vill baka bullar.



En självklar tur till leksaksbutiken. Detta är Ls absoluta favorithylla. Bilar.



Det finns mycket att titta på.



Lego är det största just nu. L är så söt när han säger "När jag blir X år kan jag leka med det!". Till frukost häromdagen önskade L en lekstuga på landet när han blir 16år. Vi får väl se om det fortfarande står på önskelistan då.



Vi gjorde det enkelt och åt lunch på Burger King. L tyckte det var mest spännande med det som sker runt omkring. Vi hade det riktigt mysigt när vi satt där och mumsade hamburgare tillsammans.



Med oss hem blev kastruller från Micki. L leker ofta med våra men vi är glada om vi får ha demför oss själva. Tänk även efter tre år är kastrullskåpet det mest spännande att leka med.



Hemklickade REA kläder. Nu har vi satt punkt för Ls klädkonto denna månad men det är svårt att låta bli när märkeskläder kostar som HM priser. Tipsar er om barnklädesrea hos Oii, Lekmer och Babyshop. I höst har farmor och farfar bokat resa till USA. Det blir nog en liten önskelista med från oss till L då. Vår lilla kille har dragit iväg på längen har har nu storlek 110 för 4 åringar.



Mitt i leksakskaoset älskar jag vårt fina hem.



L älskar att laga mat.



Mest spännande är när man får hjälpa till på riktigt.



"Baka, baka...liten kaka."



Våfflor till mellanmål.



Älskling du har så många funderingar kring livet.



Eftersom det stod sen kvällshandling på schemat blev det en sovstund mitt på dagen. Precis som när jag var hemma mammaledig kröp vi ner tillsammans och myste med en bok som mormorskickat. Vi längtar så tills nästa vecka då mamma kommer med tåget från Storstaden. L kryper upp i min famn och säger "Du är min bästa mamma!" Då förstår jag exakt hur min mamma och pappa känner för mig och mina bröder.



Väntar på bussen. Att få visa dig världen är magiskt. Vill dock hålla din lilla hand förevigt.



Aldrig kunde jag förstå hur mycket känslor en liten busstur kunde bestå av.



Min lilla hjälpreda.



Måndagen var tillbaka till jobb igen. Det gör mig ingenting alls. Jag har funnit en plats där det ioförsig är härligt med semester men jag älskar även vår vardag. När jag kom hem unnade jag mig favoriträtten kycklingsallad med en iskall Coca Cola Vanilla. Supergod. Ni måste smaka!




Kommentarer
Postat av: Emelie med Hugo&Vilma

Härligt inlägg MommyM! Ja, och det syns verkligen att L har vuxit och dragit iväg på längden! Vad duktig han är som klarar allt så bra - här hemma kämpar vi fortfarande med det mesta känns det som... men det kom ju också ett "hinder" på vägen - lillasyster Vilma ;-).



Kram!

2011-06-29 @ 10:10:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0