Endast mamman är vaken



Är det inte typiskt att när mina killar är iväg och jag kan sova länge då vaknar jag av mig själv halv sex och kan omöjligt somna om !?!

Det har tydligen blivit rutin inte bara för L utan även för mig att stiga upp innan solen stiger. Vad ska jag göra nu !?! Mina två åkte till landet igår och jag saknar dem redan men en myskväll med tjejfilm i lugn och ro var precis vad jag behövde OCH sovmorgon (trodde jag!). Kanske är det så att jag redan är utvilad ? Man blir ganska duktig på det där. Att nöja sig med det lilla när man fått barn. Tiden för bara mig är inte så stor i vanliga fall och när jag väl får den vet jag oftast inte riktigt vad jag ska göra med den. När det gått några timmar börjar jag tycka det är tradigt utan mina killar. Tur de kommer hem redan ikväll då.

Bilden är från en eftermiddag tidigare i veckan. Liam har kommit hem från dagis och softar i soffan en stund. Se vad han gör med sina nappar. Det är en vana han har lagt sig till med. Att han ska ha den ena i munnen och den andre luktar han på. Nu använder han inte alls napp förutom just tider då han ska vila. En liten stund morgon, eftermiddag och kväll. Annars vet han om att det är för små. Funderar på att köpa någon bra bok om att sluta med napp. Förslag !?! Vi har brottats med tandborstningen här hemma och då mormor skickade boken om Karius och Baktus blev det helt plötsligt super enkelt och L vill borsta flera ggr per dag!!! Vi har försökt förklara tidigare om vad som sker om man inte borstar men det har inte riktigt gått in. Tror det var något magiskt med den där boken för plötsligt var det hur enkelt som helst. Men vi tar sluta med napp med ro. Han är redan så duktig vår lilla. Som slutat med nanis (vatten, mjök och ibland oboy istället) ofta somnar han utan flaskan numera, sover i egen säng, bara har blöja enstaka tillfällen då vi är påväg ut någonstanns länge osv. Det går framåt i Ls takt.

Nej nu tror jag jag ska ta mig själv en dusch och sedan ? Äta frukost i tre timmar eller något. Har iallafall ingen ursäkt för att inte piffa mig till jobb idag!

(Liams tröja kommer från Me and I. Jag var så ledsen att vi var magsjuka då undebaraste Linn höll klädparty som jag sett fram till länge men en liten beställning blev det ändå. Rekommenderas. Helt underbar i kvaliten och klart godkänd av L. Det är det viktigaste!)


Kommentarer
Postat av: sandra

Ni kanske kam lämna dom till påsk haren, så får han ett stort påsk ägg:)



Sebastian lämnade sina nappar till Tomten, det gick hur bra som helst. det blev ens igen gråt, han frågade efter dom i en vecka. men det blev imgen större utbrott.

2011-03-13 @ 19:07:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0