Kärlek Vid Första Ögonkastet



Här sitter jag med min lilla apa. Alldeles ensamna har vi varit många timmar denna veckan och det har varit behövligt. Mannen min tycker jag blir "kär" i underliga ting ibland och tur för honom är väl det ;) Skämt o sido. Apan begär ingenting av mig, han är tyst men finns alltid där. Precis vad jag behövt under tiden som sjuk här hemma.





Nu är jag väl si sådär kurrerad. Feberfri men huvudvärk och hjärtklappning håller i sig. Idag är första dagen på en vecka som jag gjort något aktivt. Det blev en sväng till stan för några ärenden. Var även inne på Tehuset Java och kände på detta porslin från Spode. På tok för dyrt för plånboken min idag men till MORS DAG den 29 Maj (om jag inte har helt fel) står den högst upp på önskelistan över "ytterligare tokiga ting som jag fallit för!".



Kanske har jag sett för många kärleksfilmer denna vecka men plötsligt smsade jag mannen att det faktiskt är tre år sedan vi förlovade oss nu och att det kanske är tid att köpa de där ringarna. En klok person sa till mig idag att "vi måste ta oss tid att få saker till att hända!". Det är så sant. Vi måste skapa vår egen lycka. Tala om vad vi behöver. A tyckte det skulle bli ett fint sätt att symbolisera hur långt vi kommit, allt vi är och hur vår kärlek fortsätter att växa så idag har vi tittat och provat. Till midsommar ska de bli våra.



Det har blivit en hel del "litteratur" denna veckan. Fann Stockholm Rosè av Sophia Wolf Lösnitz i bokhandeln och fastnade för omslaget illustrerat av Cassandra Rhodin. Av de första kapiteln att döma är innehållet lika chichlitt som romanen med ROSA blad.



Igår fick jag äntligen lite energi till att ta tag i hemmet. Här såg ut som en riktigt sjukstuga men efter nya lakan, handdukar och en sväng med dammsugaren var det plötsligt beboligt igen.



Liams nya bondgård från Schleich är verkligen populär. Dock håller vi på att svämma över i leksaker. I  lådor ser det väl helt okey ut men när lek pågår är det inte riiiktigt samma sak.



Lite skillnad från senaste. Våra kökskryddväxter slår ut och doftar underbart.



Solrosorna får snart flytta till landet tror jag iallafall om de fortsätter att växa i den här takten MEN när kommer själva solrosen undrar jag !?!



Sakta men säkert börjar ting att klarna. Lite mindre sjuk och med mer energi återvänder jag imorgon till mycket efterlängtat jobb. Det är lyx att sakna sitt arbete. Imorgon går timmarna fort igen. Allt de där andra. De kommer inom sinom tid. Det VET jag men ibland är det svårt att leva i nuet men det krävs för att ta sig framåt. Jag är glad för idag har jag funnit lite glädje igen att ta mig ytterligare ett steg fram. Även om jag starkt betvivlar att jag någonsin kommer i MÅL!


Kommentarer
Postat av: Emma

Oj klok person... Måste va nån himla trevlig!! ;) kul att jag kunde inspirera lite! :) trevligt att prata idag. Kram!!

2011-05-05 @ 19:50:03
URL: http://lillaemma1984.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0