Munnen den ska skratta och vara glad



Märker att det blir längre och längre mellan blogginläggen här. Hade tom glömt bort mitt lösen för att skriva till er. Det betyder inte att jag medvetet känner att jag inte vill blogga. Den sista tiden har helt enkelt varit tung. Har haft svårt att plocka fram det positiva som jag valt att bloggen ska representera i mitt liv. Det finns flera anledningar varför jag inte går djupare in i detaljer här. Skillnaden mellan personlig och privat är viktig för mig.  Därav blir det ibland tomt. Dock försöker jag alltid lämna ett litet spår. Även när det är mörkt.

Titta på bilden. Det tog mig ett antal försökt innan jag lyckades få till ett nått sådär okey foto att visa er. Trots att jag kände mig både glad och utvilad denna morgon visade varje bild tvärtom. En blek, trött och sliten småbarns mamma som ser ut att vara nära till gråt. Det är livet som börjar sätta spår. Ibland glömmer jag att ge mig själv en klapp på axeln för ting jag åstakommit och väljer istället att jämföra med världen runt omkring. Det är inte lätt att lära att det bara är upp till var och en att skapa sin egen lycka.

"Livet är det som sker medan vi planerar nästa dag."




För tillfället har jag ett stort behov av att bara vara. Det är inte alltid det enklaste att få en stund bara för mig. De senaste dagarna har jag varit duktig och tagit en lång promenad med bra musik varje dag. Det gör verkligen skillnad och idag är första dagen på länge som jag känner mig fylld av energi igen. Sjuka och livet i övrigt tär på mig. Jag belönade mig själv med härliga duschkrämer från HM. Ett ordentligt SPA är vad jag behöver. "Skrubba, skrubba bort min sura min..."



Okey jag kanske tröst shoppade en vas från i veckan. Under hundralappen kostade min nya kärlek. Gick inte att motstå.



Nya ELLE interiör kom ut i veckan. ÄLSKAR omslaget. Lite annorlunda än bara VITT.



Nu blir det sängen. Sömn, mat och motion är tre mycket viktiga punkter i mitt liv just nu.

Ska bara lyssna på Your Song med Ellie Goulding en gång till.

KÄNSLOR!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Det är helt rätt Mikaeala att du bara är i dig själv och unnar dig att göra saker som du mår bra av. Älskar dig mamma

2011-05-12 @ 12:56:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0