Bebis

Hemma efter en händelserik dag på jobb. Trött i benen. Illamående. Underbart att komma hem, ta en varm dusch och slå sig ner i TV-soffan med en tallrik fylld av mat. Denna aptit. Med Liam var den obefintlig. Dessutom kräkte jag. Denna gång är det "mat nu eller aldrig!". Försöker äta lite och ofta men vad gör man när hela kroppen skriker efter ny energi? Har redan blivit tillfrågad om jag ska orka arbeta hela julen? "Ja eftersom jag ska föda tidigast i MAJ är det antagligen inga problem!" blev mitt svar. Puh... ser tydligen ut att vara mot slutet av graviditeten redan nu. Inte så roligt. Fast innerst inne. Om vår bebis där inne mår bra av ett lite större utrymme att simma runt i gör det inget. Det är magiskt att vakna varje dag och veta att "Jag är gravid!"



Miffy bilderbok Adlibris


Little Giraffe Fransa And Friends

Sängpuckar BRIO



Sophie The Giraffe

Moln Spjälsängsskydd

Mysigt är tanken att få inreda och ordna garberob för bebis igen. Vi har mycket kvar efter Liam. Skillnaden denna gång är att vi är medvetna om preciiis vad som behövs och vad som är onödigt. Självklart kommer vi vilja välja ut några ting till bebis som är bara dennes men det mesta blir till att ärvas. Är glad att vi alltid valt kvalitet framför kvantitet och att det mesta går att använda om igen. Som ni ser på ovanstående bilder ligger färgtemat blått mig varmt om hjärtat. Blir det en lillasyster får vi ta och lägga till lite rosa eller rött. Mest av allt längtar jag efter en varm liten nykläckt bebis att lukta på. Ååå bebisdoft!




Kommentarer
Postat av: Linnéa Turner

Sophie La Girafe har vi också här hemma! Perfekt nu när tänder kommer att tugga på och rolig eftersom den piper :) enkel att tvätta! Om du inte har den- köp den!



Kram Linnéa :)

2011-11-06 @ 17:17:58
URL: http://linneaturner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0