Odd Molly

Det är bortskämt att efter endast två dagar med jobb få hålla helg MEN jag har varit sjuk och innan dess arbetat fyra helger i rad. Då tycker jag att jag förtjänar lite lugn och familjetid. Precis vad jag behöver eftersom min huvudvärk tyvärr kommer och går. Enligt min barnmorska. Som jag till slut fick tag på. Kan det vara hormonerna som spökar. Iallafall unnar jag mig själv en riktig mysfredag med mina två (tre!) här hemma. Vi har köpt hem mat, film och godis. Snart börjar Idol. Perfekt start på en härlig helg T.I.L.L.S.A.M.M.A.N.S.  



På lunchen idag var mitt uppdrag att ordna med julaftonsklädsel. Eftersom jag arbetar inom handel och av egen erfarenhet vet jag att det inte är en god ide att vara ute med detta i sista minuten. Som jag vanligtvis av någon anledning alltid är.

Har sedan tidigare provat igenom hela HMs sortiment. Hjälp. Verkligen inte det lättaste. Har aldrig tidigare i mitt liv varit i den storlek som jag är nu. Att ligga plus på viktkontot redan innan bebis blivit till i magen är verkligen inte att rekommendera. Känner redan nu att det börjar bli tungt och hoppas att jag ska kunna hålla mig från att lägga på mig ytterligare kilon än behövligt. Iallafall har jag inte lyckats hitta en enda klänning som sitter någorlunda. Efter att ha sett över utbudet i liknande kedjor beslutade jag mig för att det fick bli en Odd Molly tunika jag spanat på länge. Den kostade hela fickpengen trots 20% rabatt men det var det värt. Det krävdes helt enkelt "det där lilla extra" för att jag ska känna mig lite extra vacker. Tror mannen min håller med mig att det var ett bra köp när han slipper trösta gråtande klädhysterisk fru över jul. Dessutom blev tre mamma leggings tillsammans med ett par mjukisar med mig hem och 1 par manchester jeans i blått är beställda. Nu fattas endast lite långa linnen i olika färger och större storlekar så är grunden satt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0