Elefanter

Lördagkväll och jag lyssnar till Chris Medina med What Are Words. Vackraste låten. Har alldeles speciella semesterminnen till denna. Tillbaka i vardagen är det lycka att mitt uppe i frukoststök, vardagspussel och icke existerande sovmornar minnas vad som egentligen är viktigt i livet. Kärleken.



Bär på en underlig känsla. Att något kommer ske. Antagligen är det för att jag känner mig oförskämt lycklig och rädd att det ska tas ifrån mig. En förändring är inte allt förknippa med något negativt? För tillfället vill jag bara andas in så mycket jag kan av bara denna stund. Det är jag allt värd. Något annat som jag tycker mig förtjäna. Som får mig att le lite extra är min födelsedagspresent från mams och paps. Det kom ett litet paket på Posten i veckan. Från Svenskt Tenn.



Har antagligen tjatat sönder den här väskan här på bloggen men jag fullkomligt ÄLSKAR den. Estrid Ericsson har gjort mönsterdesignen och Svenskt Tenn formen. Finns i flera färger. Klassisk svart var ett enkelt val men Indigo och Brun står även de högt på önskelistan.




Pricken över i:et. Mitt mål för hösten är att våga lite mer med min klädsel. Lite andra material- och färgval. Lite mer kvinnligt och moget. Gärna estetiskt. Inte för självklart. Trött på att omgivningen tror mig vara 20 någonting när jag faktiskt närmar mig 30 med stormsteg.



Perfektion. Jag har en konstig egenskap. Kan totalt hänga upp mig på att ting är osymetriska. Det handlar ofta om att jag måste känna ett tema genom en hel klädsel eller i alla rum. Har svårt att slappna av tankarna när jag vet att den riktiga känslan inte infinner sig. Därför blir jag glad av att höra att vi har ett mysigt ombonat hem som förmedlar värme. Även om jag vet att min inspiration ofta härstammar från ett flertal andra har jag hopp om att mitt hem fortfarande är personligt. Här finns så mycket känslor bland allt svart, vitt och dyrbara ting. De är något jag känner när jag fotar. En stämning. Finner ni ett djup här?




Kan tyckas oekonomiskt att tömma börsen för att handla en ny men denna gick inte att motstå. Hörde som samman med min nya väska. Fick bli med mig hem. Dock stängd för resten av månaden. Nu återstår hårt arbete innan det är tid för höstens nästa projekt. För innan vi hinner hälsa hösten välkommen är det tid för vinterkläderna att plockas fram ur källarmörkret!


Kommentarer
Postat av: Emelie med Hugo&Vilma

Fiiiin väska!



KRAM

2011-09-06 @ 13:08:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0