ÄlskadeHatadeVardag

Helt ärligt! Vart tog september vägen? Jag hinner verkligen inte med. Inget. Hinner jag med. Eller orkar med. När jag är ledig. De är som att kroppen sätter punkt. Det räcker med det vanliga vardagsracet med tidiga mornar/långa jobbedagar/tvätt/städ/hämta-lämna på dagis/räkningar/disk/tvättberg. The never ending story. Som kallas livet. När man äntligen når punkten för lite vila. Då menar jag inte sömn utan att bara vara för en stund. Då sätter huvudvärken in. Suck. Idag är en sådan dag.




Uppdaterat smink från Eleven. Favoriterna är Youngbloods puder som verkligen känns fräscht i ansiktet, ögonskugga från Smashbox som sitter som berget och Rosebud Salve för torr hösthy. Det kloka armbandet är från Good Works och i modell Wrap Around.



Ytligt. Men underbart. När en tidning dimper ner genom brevinkastet. Ett stycke lycka. Per post.



Melissa Horns nya skiva är underbar. Känslan. Är fantastiskt. Lite dystert. Precis som livet kan vara ibland. För att kunna bjuda på bättre stunder.



I skrivande stund mumsar vi päronhalvor i soffan. Vilar ut lite tillsammans efter dagen. Ser på absoluta favoriten Bilar. För hundrafemtioelfte gången. Mannen min spenderar eftermiddagen på golfbanan. Lite egentid är han verkligen värd. Min fina man som kämpar med jobb, hem och barn. Livspusslet har verkligen underlättats de senare åren. Sen vi blev jämnlika. Har jag faktiskt tom gått och blivit lite bortskämd. Nu lek.



Ikväll vankas det fotokurs. Ser fram mot det. Hoppas dock huvudvärken släppt innan dess. Håll tummarna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0