Packa Väskan

På beställning. Fast att jag inte själv packat än. Kommer en checklista på min BB-väska.
















Mama:

Hygien:
Tandborste
Tandkräm
Deo
Schampoo
Balsam
Duschtvål
Rakhyvel
Hårband
Hårtork
Hårborste
Parfym
Nagellack
Bröstvårtskräm
Smink
Bindor
Amningskupor
SMINK

Kläder:
Mjukisdress
Pyjamasbyxor
Amningstoppar
Kofta
Sjal
AmningsBH
Trosor som inte sitter åt runt snittet
Strumpor
Hudkräm
InneTofflor
BadTofflor till duschen

Övrigt:
Medicin
Dator
Mobil
Kamera
Laddare till ovanstående
Dusch
Snacks
Bok
Tidning


Baby:
Filt
Mössa
Nagelfil
Nagelsax
Pyjamas 2st
Kläder 3 sett
Strumpor
Mössa
Gossedjur
Napp
Napphållare
Blöjor
Våtservetter
Skötväska
(ersättning, flaska, flaskborste... ordnas på BB men kan vara bra att ha hemma vid den första tiden).

ÖVRIGT:
Förlossningsbrev
Journal
Legitimation
Plånbok
Pengar till p-automaten
Kläder och hygienartiklar till mannen
Present till Liam

Vaginal Födsel:
Vetekudde
Massageverktyg
Musik

Har säkert glömt något?

Jag tycker man ska packa lite extra lyxigt i BBväskan. De ska vara en liten bonus. Belöning för sveda och värk!!!


Kommentarer
Postat av: Elinor

Vad bra! Så ännu en fråga till experten, när borde man packa BB-väskan? Jag har 42 dagar kvar till BF men har inte heller gjort det. ;)

2012-04-19 @ 11:10:41
URL: http://elinorludvigsson.se
Postat av: Emelie med Hugo&Vilma

Vi var på BB så kort tid denna gång. Så jag saknade inget och kände mig nöjd med vad vi tagit med. Lite väl mycket kanske, men hellre för mycket än för lite...



Vetekudden kan vara bra att ha oavsett snitt eller vaginal förlossning! Bra att värma och ha för ömma bröst, bredvid sig i sängen, värk i rygg etc. Jag älskar min!



kram,

emelie



ps. ett paket borde anlända i din stad idag eller imorgon.... håll utkik!

2012-04-19 @ 12:59:36
Postat av: Jennie

Hihihi jag måste ändå tillåta mig ett litet fniss (obs: ta inte illa upp!) men nagellack och parfym ställde jag mig aningens frågande till.

Jag kände bara att NÄR skulle man fått tillfälle att måla naglarna på BB? Jag får det knappt här hemma fastän att alla tre har somnat senast 19.30 om kvällarna.

Och parfym säger de ju att man ska undvika dels pga allergirisk för medpatienter och dels för att barnet måste få chans att lära sig mammans lukt...

Några trötta tankar en eftermiddag bara.

Och en fråga: Vilken otroligt söt liten rosamönstrad body, vart är den ifrån? Är den kortärmad? Vill ha till Emma! :-)

Kram på dig!

2012-04-19 @ 14:09:30
URL: http://jempie.se
Postat av: Cissi

Superfin lista! I min väska hade jag packat massa cola och lösgodis. Jag hann inte smaka på det vare sig under första el andra förlossningen men det var sjukt gott efteråt!



Nåt som har varit oootroligt viktigt för mig är att amningsBH:arna har varit UTAN byglar. Mjukt, mjukt, mjukt för att slippa mjölkstockning. Bara amningslinne går ju också utmärkt.

2012-04-19 @ 16:06:55
URL: http://minatvasmatroll.blogspot.com
Postat av: Alexsandra , i väntan på lilla killen

Den här listan liknar min :) många tycker de är för mycket men de tycker inte jag.



Det ända jag tyckte du saknade var något gott att äta och dricka :)

2012-04-19 @ 16:27:17
URL: http://alexsandralotman.blogg.se/
Postat av: Jennie

Okej då förstår jag mer ang nagellacket, jag har ju själv sett till att vara nymålad på tår och fingrar inför förlossningarna just för att få känna sig lite fin efteråt (och under tiden! :)) och det går ju inte när man ska opereras, tänkte inte på det helt enkelt, förlåt!

Kommer A få stanna? NÄr vi fick första barnet så fick vi familjerum och Robin kunde bo där men båda andra gångerna har jag slussats upp till rummen man får dela med andra omföderskor, familjerummen har prioriterats för förstföderskor vilket jag iofs tycker är helt rätt tänkt. Dock har jag känt mig väldigt ensam när Robin har fått åka hem bara några timmar efter förlossningen. Men det har gått bra. Han har efter ett tag velat hem till syskonskaran för att meddela nyheten :-)

Vet du precist snittdatum än eller hur funkar sånt där?

Stor kram!!

2012-04-19 @ 17:21:19
URL: http://jempie.se
Postat av: Zilla

Tack va gullig du e! Jo med din lista i handen kan ja då inte missa något, så visst fick jag en massa tips :) KRaam

2012-04-19 @ 18:55:10
URL: http://vivaladivah.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0