Syrligt

Vi har ätit V.E.S.P.A till middag och sedan funderat på vad man egentligen gör när man inte har barn som ställer krav på rutiner runt omkring. Efter maten blev vi båda chockade att vi nu hade hela kvällen för bara oss. Ingen som skulle badas och nattas. Ingen disk som skulle diskas. Eller andra husligheter. Jag ville knappt erkänna det men det kändes väldigt tomt utan vår L och jag börjar genast tänka på att han säkert är ledsen och saknar oss. Skönt var det att mannen saknade liten han med. Fast han tänker inte att vår "bebis" gråter utan oss. Vi VET ju att han har det bra. Och försöker njuta av att vara bara vi men samtidigt har vi absolut inte klippt den där navelsträngen minsta lilla och undrar över hur det ska te sig på BB. Vi kommer vilja hem till L direkt men det går inte. Får se om jag tom skickar hem A för att jag inte vill att L ska vara utan någon av oss. Även om jag vet att han har mormor. Kanske får mannen åka hem om för att ta hand om nattningen. Hur har ni andra med två barn gjort!?!







Jag har börjat känna av min UVI och pimplar citronvatten, limesaft och tranbärsjuice. Allt för att slippa akuten på Valborg. INTE att rekommendera!

Kommentarer
Postat av: jenny

är L hos farmor? Ska mormor komma ner t snittet? M hade halsfluss när han blev storebror, farmor stannade hemma den dag vi åkte in för kontroll. Hos henne lämnade vi även den dagen dr var dags o sen hämtade mormor hem till sig. Lillasyster e född tisdag kväll så onsdag kväll kom mormor o co ner o hälsade på med storebror. Då var vi beredda att pappa skulle följa med honom hem, men nej han åkte m mormor igen. Farmor hade han bara sovit en natt på prov hos innan förlossningen. Men de gick toppen. Klart de känns i föräldra hjärtat, men de har de bra:-) vid förlossningen e de så mycket annat att tänka på o de stora blir bortskämda istället:-) försök njuta er egentid trots allt. De kommer kännas lite även när han e 9, jag lovar! Men. samtidigt är det både nyttigt o skönt för båda parter att va utröna varandra, att längta:-) krsm

2012-05-01 @ 08:27:10
Postat av: Cissi

Vi stannade en natt på BB andra gången(blev ju inte snittad dock). Jag mådde så himla bra så vi ville bara hem, till de egna sängarna och till Albin såklart. Albin var hos min mamma och pappa, två dagar och en natt. Han är van att vara där så det gick jättebra. Skönt att få liiite tid med nya bebisen i "bubblan" på BB innan det är dags att återgå till vardagen med storesyskon!



Hoppas du slipper UVI! Kram!

2012-05-01 @ 09:50:34
URL: http://minatvasmatroll.blogspot.com
Postat av: Zarah - mamma, matte till mops och gravid med nr 2

Fy hoppas att du slipper infektion! Kramar

2012-05-01 @ 11:27:46
URL: http://zaraholine.blogspot.se
Postat av: Linnéa

Hej gummman!

Ella va hos mormor i en veckan är Albin kom. Hon hade det superbra, dem fiskade och gick på upptäcksfärd på stranden. Det va skönt att landa med Albin till Ella kom hem tyckte vi + att hon fick all uppmärksamhet av mormor och morfar. Fungerade toppenbra!!!! Kram

2012-05-01 @ 14:14:33
Postat av: Pernilla

Vad mysigt med en kväll på tumanhand. Hoppas att du slapp UVI, det är något av det värsta jag varit med om.



Ja, det kommer att komma inredningsbilder efter hand. Lovar :-) Jag tycker att det ska bli himla kul med ett litet projekt. Nu ska vi dock upp till Stockholm en sista vända innan det blir flytt på riktigt.



Ha en mysig dag! KRAM!

2012-05-01 @ 14:35:33
URL: http://storiesbyp.blogspot.com
Postat av: Anonym

Vi gjorde så att min man åkte hem efter några timmar efter jag födde Isablle. Jag hade så snabbt och bra förlossning och att jag själv var så pigg. Sov kvar en natt på sjukhuset sen kom storebror och pappa hämta hem mamma och lillasyster.

2012-05-01 @ 18:38:58
Postat av: Frida

Vespa?



Hoppas allt är bra Mikaela!

2012-05-01 @ 19:33:06
URL: http://fridafabulous.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0