VårNytt

Känns som att den här bloggen handlar mest om när på dagen/natten jag fått sova och med liten på väg blir det antagligen inte mindre av den varianten. Iallafall jag har fått sova några timmar medan mina två njuter det sista av denna soliga vårdag med en tur till golfbanan. Ja de är galet förtjusta i golf bägge två. L har i princip varit på klubben sedan han lärde sig gå och mannen hela sitt liv. Älskar att de har en hobby tillsammans och hoppas det får bli.

Själv ägnar jag mig åt att ordna upp här hemma. Tänkte ta en dusch och sedan starta upp middagen. Det här med nya recept går sakta framåt. Igår åt vi god lasange som får bli på listan och idag hemmagjorda hamburgare. Inget exklusivt. Men lite nytt.

Lite nytt har även L fått i sin garderob. Inför vår och sommar. Lite nya färger och häftiga mönster till storebrorn i huset.



T-shirt Mini Rodini köpt hos BabyShop.



Star Wars Tee från Nelly.



Ebbe Tee Nelly.



Klassikt randigt i rött, blått och vitt från Nelly.



"Bas" i marint. Från Ellos.

Det är galet hur fort de små växer ut sina kläder. Även om vi alltid köper lite stort. Kan det gå över natten. Sedan är de förbrukade. L har även fått ett par nya jeans, baslinnen och strumpor. Ska försöka få honom att prova sina shorts och badbyxor sedan tidigare för att se om de går på. Annars får det stå på listan till nästa månad. Det gäller att se över allt här hemma med en budget som ska räcka till fyra. Helt plötsligt står alla utan. Nästa månad tror jag att mannens garderob ska planeras. Ny bas, tshirts och shorts VET jag står på listan. Dock är det svårt. Att övertala. Eftersom det är roligare att handla golfting för pengarna. Jag är likadan och handlar hellre till barnen än mig själv. I sommar tänkte jag fortsätta gömma mig i stora tunikor. Har köpt en långklänning i svart/vitt, ett par haremsbyxor, några tee:s och ett par billiga flip flops. Dessutom har jag en Odd Molly i garderoben som jag hann växa ur under graviditeten innan den hann användas. Det får vara det. Sommaren är kort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0