Ingen Dator Tid

Gah... nu har det blitt sådär lååångt mellan inläggen som jag inte gillar. Jaja... tar igen där jag slutade... en tur till stan vart det. Där jag inne på TGR fann på bilden nedan rosa förvaringskorg till Filippas leksaker för 40;- FYND och en rulle packtejp så jag kan skicka era paketer CHECK. Vidare in på HM fick jag för 150 riksdaler en huvtröja, två par mjukiströjor, en långärmad randig bas tröja och tre par underkläder. Allt till Liam som som vanligt växt ur sin garderob under sommaren. Då gillar vi HM:s 20% plus rabattcheckar. Hem för att lämna kontanter till mannen som pallrade sig iväg till verkstaden för att lösa ut bilen som gick sönder samma morgon. Älskar oförutsedda utgifter.Innan jag hann blinka var klockan tid att hämta storebror på dagis och vi promenerade till parken där vi spenderade eftermiddagen innan vi gick hem, duschade, lagade fisk till middag och startade tillsammans med mannen som under eftermiddagen kört bord, stolar plus partytält till landet kvällens nattning av barn projekt. Puh. Kvällen var kvav här hemma och Filippan var mammig. Inte mycket till tid där. Klockan elva gav jag upp. La mig för att läsa. Somnade.
 
Idag vaknade vi när klockan ringde. Lyx. Först på schemat stod återbesök till barnmorskan. Vi diskuterade förlossningen, gick igenom journalerna och så "Oooades och Aaaades" det i korridorerna över vår söta prinsepressa som tydligen är väldans lik sin mamma !?! Näst på tur stod stor Coop för att inhandla dryck, snacks och andra tillbehör till dopet. Hem. Packa upp. Fick sällskap av finaste Emma och Ebbe. Mannen körde till golftävling. Vi rullade barnvagnarna till stadsparken. Fikade bland alldeles för mycket getingar. Sen lessnade Liam. Vi har kanske spenderat lite för mycket tid i parken sista dagarna. Måste finna ut fler aktiviteter vi kan göra efter dagis. Tänkte kanske... pyssla en dag, parken en dag, biblioteket en dag... har ni orkat läsa såhär långt och har några fler bra förslag får ni gärna skriva ner dem i kommentarerna? Ja. Iallafall. Vi sa hej då till Emma och Ebbe. Promenerade hemmåt. Lekte vidare inomhus. Lagade middag. Var nere med ting i källaren. Fick besök av A:s farbror och ÄR NI KVAR!?! Ja jäklans. Vad vi hinner med. O egentligen utan alltför mycket stress. Dagarna känns helt enkelt längre när de börjar halv sju och avslutas vi elva om kvällarna. Men nu är jag T.R.Ö.T.T och ska knyta mig.
 
Imorgon ska här storstädas, hämtas ut höstskor till L på Posten, inom Apoteket, på fika hos g. farfar, ngn aktivitet för L på eftermiddagen och sedan packa de som ska med i bilen till på fredagen.
 
 
 
 
Fick ni också hem nya Panduro Hobby katalogen idag?

Kommentarer
Postat av: Jennie

Ja de kan vara lite småsega ibland, de där timmarna efter dagis. Jag brukar hänga Emma i Becon och ta med ungarna en bit in i skogen för att plocka/äta lite blåbär. Nu kanske man kan hitta lite svamp också. Om ni har någon dunge eller skogsparti i närheten vill säga.
Men ja det vanliga såsom, baka, pyssla, rita, se film, läsa saga osv osv osv, men allt det vet du ju redan. Tycker du kämpar på bra!
Kram på dig

Svar: Ooo jag tackar... ne så mkt skog är här inte mitt i stan =( men vi ska nog klura ut lite... sen är jag mästare på att "skämma bort" Liam med aktiviteter. Glömmer lätt att han faktiskt mår bra av att använda sin fantasi med. LEKA. Är underskattat!!!
VISA HELA MIN PROFIL

2012-08-15 @ 22:26:30
URL: http://jempie.se
Postat av: Linnea

Hej gums! Jag Häntar oftast Ellisen mellan 2 och 3 och dagen då vi har aktivitet efter dagis är fredagar :-) Annars går vi hem, hänger hemma och Ella leker själv eller drar med mig i ngn lek. Glöm inte andas det är bra att ha tråkigt i land då får man reste roligare sen. Deras fantasi måste också få flöda och du kommer aldrig få tid till annat om du är lektant hela tiden ;-) Ge dig själv lite cred du är grym men överanalysera i te tiden. Den kommer som den vill. Vi lyckas aldrig dela lika alltid det får gå som det går och man får ta dagen som den kommer. Allt blir mkt lättare om man släpper på sina krav, tro mig jag vet :-) Hela jag har förändrats sen jag fått barn , dem har gjort mig lite roligare i och lite mer bohem ha ha ha!! Ses på söndag älsklingen!!! Puss

2012-08-15 @ 23:02:55
Postat av: Jennie

Ja precis... Leka är ju det de är bäst på, när allt kommer omkring! Det är det vi oftast gör efter dagis, eller de gör det själva. Jag tycker det är jättetråkigt att leka så är oftast inte med, om jag inte är typ patient eller så. Så man får ligga raklång bara ;)

2012-08-16 @ 07:38:45
URL: http://jempie.se
Postat av: Emelie med Hugo&Vilma

Jag hämtar barnen vid 15, gungar lite och sedan direkt hem för att fixa hemma. Barnen får roa sig - hinner jag sitter jag gärna ned med dem och leker.

Älskar att läsa dina inlägg såhär på morgonen, alltid så kuliga texter.

Å, vad har ni köpt för höstskor till L? Tycker höstskor är så svårt!!!

2012-08-16 @ 08:05:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0