Kalas

Efter kyrkan var det tid för kalas. Ett ögonblick jag förberett i många månader med Filippan i magen . Och jag är glad att jag gjort allting i ro för de senaste månaderna har inte funnits tid till att klippa och klistra. Temat för kalaset var Beatrix Potters Pelle Kanin och färgskalan blek pastell i gul, rosa och vit.
 
 
 
 
Partytältet fick vi låna av L&S, dukarna är farmors och stolarna ett hopplock. De mesta av engångsmatrialet är inköpt hos Partytajm.
 
 
Som en personlig dekoration. Framkallade jag bilder. Och fäste i lina över borden med klädnypor som jag klätt i olika papper från Panduro.
 
 
 
Barnen fick ett alldeles eget litet bord. Kalaspåsarna vart riktigt uppskattade. Liam fick en studsboll i sin, A fick en dino och E ett Hello Kitty halsband. Dessutom var de fyllda med kex och frukt. Glasstruten innehåller såpbubblor som underhöll barnen en stor del av maten och självklart fick de en alldeles egen liten blomsterbukett på bordet med en liten vindsnurra i.
 
 
 
Vackraste dekorationerna från Miss Etoile från Inreda. Ljuva ballonger i färgtemat och murgröna från finaste J förgyllde tältet.
 
 
Buketterna band jag själv. Vita rosor, brudslöja och murgröna. Pricken över i:et vart en liten sagofigur i var bukett som jag fäst med tejp på träpinnar.
 
 
Gillar att murgrönan fortsätter från buketten ner på borden. Placeringskorten har jag gjort själv. Ljuset i glasen doftar av min favoritdoft Jasmine och håller dukningen fint på plats i vinden.
 
 
 Här hälsade vi våra gäster välkomna med bubbel och snittar!

Kommentarer
Postat av: Frida - mamma till Filippa

Åh så somrigt och fräscht Mikaela! Jättefint! Gillar speciellt dekorationerna i taket.

2012-08-21 @ 23:02:33
URL: http://fridafabulous.se
Postat av: Jannice

Åh vad fint!! :)

P.S Missa inte tävlingen som pågår hos mig just nu där du kan vinna ett presentkort värde 250:- hos Småkrabater.se –> http://nicki.vimedbarn.se/tavling-presentkort-varde-250/

2012-08-21 @ 23:13:41
URL: http://nicki.vimedbarn.se
Postat av: Lina

Men OJ!!!!! Så fint!!!!!!!!!! Gästerna måste ha tappat andan när dom såg den fina dukningen.

Kram

2012-08-22 @ 09:28:26
URL: http://bubblanochjag.blogg.se
Postat av: emelie med vilma&hugo

Oj, så duktig du är MommyM! Du tänker alltid på detaljerna och hur det formar helheten. Toppenfint!

2012-08-22 @ 10:11:41
Postat av: Anna

Helt makalöst fint! Vilken känsla för dekoration du har!

2012-08-22 @ 14:30:47
Postat av: Micaela

Wow! Helt otroligt fint måste jag säga! Partytajm är ju verkligen bäst, har beställt massa därifrån med, bla liknande sugrör ;)
Ni verkar ha haft en superfin dag!

2012-08-22 @ 15:06:22
URL: http://micaelaochlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0