Upptagen

O... som VÄLDIGT trött tvåbarnsmamma nuförtiden finner jag inte alltid tid till känslan att skriva till er. Sen fattas jag det. Min bikt. Min fantasivärld. Något som bara är mitt. Men de senaste dygnen har bara varit för mycket. Mer än tvåbarnschock kan innebära. Kan lova att jag inte får en minut över för mig själv. Allt jag gör gör jag med minst ett oftast två barn i släptåg och misströsta ej vi har det så mysigt så. När det är lungt. Och ingen trotsar, skriker, gråter, behöver bajsa, har bajsat, är hungrig, inte vill äta, är trött, inte är trött, det ska städas, tvättas, lagas mat osv. Liam spelar desutom ut hela registret för tillfället och tar den lille energin som blir över. Idag har jag dock fått ordning på föräldrapenningen, packat Tradera ting och vi har storhandlat.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Filippa med sin Sophie The Giraffe. Det är verkligen som alla säger. Tiden med barn nummer två springer fram. Och innan jag hunnit blinka har hon lärt sig något nytt.
 
Vi är välsignade med barn som sover om natten antagligen eftersom de bränner ALL energi på dagen. Nu ska jag försöka ta ett djupt andetag till Ensam Mamma Söker!
 

Kommentarer
Postat av: Renata

Kan inte vara lätt med två barn... Men dubbelt sp mycket kärlek :) hoppas du får en mysig kväll så du kan ladda upp batterierna

Svar: Ja verkligen DUBBELT av allt.... men jag är fortfarande bara EN mamma. Tokigt. KRAMAR!
VISA HELA MIN PROFIL

2012-08-27 @ 21:51:41
URL: http://renatas.blogg.se
Postat av: Jennie

I here you sister...
Men vill du ha liiite lättnad så lägger du på en unge till på den där högen, och underst där ligger jag. Och kippar efter andan...
Håll ut! Det bliiiiiir lättare. Eller det ändrar iaf karaktär något.
Stor kram

Svar: Kan du meddela mig exakt NÄR det blir lite enklare så jag kan göra ngn liten nedräkningsanordning här på bloggen ;) Skämt å sido... har skrivit det förr men skriver det igen... du är ju helt otrolig som mäktar med kvinna.... jag säger då de.... jag säger då de.... (älskar att slänga mig med tantuttryck!)
VISA HELA MIN PROFIL

2012-08-27 @ 22:05:07
URL: http://jempie.se
Postat av: Cissi

Håll ut vännen! Vet preciiis vad du menar. Noll egentid tar kål på vem som helst. Vi har nåt sorts trotsuppehåll här hemma. Helt fantastiskt underbart efter ett år av ständiga vredesutbrott från den "store". Barnen bråkar inte så mycket med varandra och inte så mycket med mig och J. Så vi njuter och laddar batterierna inför nästa vända. Då får vi dubbelt upp, en 4års trotsare och en 2års trotsare. Du lovar väl att hälsa på mig på psyket dåra?!?! KRAM

Svar: Jag LOVAR att hälsa på dig på psyket OM jag inte redan befinner mig där. Börjar tro att det faktiskt skulle vara rätt avkopplande en dag eller två iallafall. Sen hade jag väl klättrat på väggarna. 1 års trots? O boy... jag som trodde de skulle ge med sig efter några veckor???
VISA HELA MIN PROFIL

2012-08-27 @ 22:16:04
URL: http://minatvasmatroll.blogspot.com
Postat av: Emelie med Hugo&Vilma

Helt plötsligt vänder det är mitt svar! Visst trotsar vår 4 åring här hemma (och även vår blivande 2 åring) - MEN, nu kan de leka själva (!!!) och faktiskt UTAN att bråka ibland. U.N.D.E.R.B.A.R.T. Igår satt Hugo&jag och asgarvade åt lillasyster som fjantade sig. Vilken känsla. Har jag varit del av att skapa dessa fantastiska individer?

Rekommenderar denna bok åt dig, får perspektiv på föräldraskapet helt klart:
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9153426495

Stor styrkekram!!!!

Svar: JA och ibland vänder det för en stund och då får man vara glad för det... men d är lätt att tänka så efter en dag som denna... där de mesta flyttit på fint sen smäller det igen och man står mitt upp i de. Hoppas allt är fint med er. KRAMAR M!
VISA HELA MIN PROFIL

2012-08-28 @ 07:35:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0