Känslostorm

Oj, oj vilken dag! Idag var dagen då jag tog tag i alla de där samtalen jag bara måste ta tag i. Mycket kan vi dela på här hemma och mannen är jätteduktigt på att både peppa, stötta och städa etc. men vissa saker krävs att jag personligen gör. Som att ringa samtal. Dessa eviga samtal. Så länge man är frisk, arbetar och inte har några barn = inte så många samtal. Är man därmot gravid, sjukskriven och har barn =många samtal. BVC, vårdcentralen, lasarettet, övriga läkare, FK, jobbet, FK igen, tre... osv. Mina stresshormoner går upp över mänsklig nivå. SPECELLT då en liten siffra är fel och jag måste göra om allting imorgon igen. Suck. Några tårar. Och en middag med en vän senare. Lite lyckligare.



Vad gör man inte för att dessa små ska komma ut friska och leva lyckliga i världen !?!

Ibland önskar jag att jag kunde skriva av mig mer här. Kanske tom för att hjälpa andra. Ofta blir "bloggvärlden" så ytlig MEN jag har efter många år lärt mig att det finns en fin gräns mellan att dela med sig av sig själv och bli privat. 

Hoppas det blir en bättre dag imorgon. Även om jag måste orka mig iväg för att skriva, kopiera och skicka papper. Ännu en gång!


Kommentarer
Postat av: Jenny N

Jag känner så väl igen mig o ännu mer efter mitt besök hos läkaren idag. De besöket genereade i en kronisk ovanlig diagnos som gör att jag nu måste börja om med samtal blanketter träning med annan tränare osv osv. f-n ja pallar inte, man måste va frisk för o va sjuk:-( måtte inte mina barn ärvt denna jävla skit sjukdommen Orkar nog tyvärr itne fika denna veckan, men så fort mitt humör mår lite bättre kommer jag gärna till Lund o fikar m dig! Kram fina kämpe!

2012-01-24 @ 17:33:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0