På Rosa Moln

Mannen nattar Liam och jag ser på TV:n med internet i knät. Det är verkligen en helt ny värld att vara flickmamma. För visst har jag sett åt allt detta tidigare men aldrig fått lov att bestämma till just vår lilla tjej. Helt plötsligt slår det mig att jag dras åt det mer enkla, klassiska och kanske inte jätterosa. Tokigt.

Några av mina favoriter...



Klassiska rutor från Panduro och Hobby



Älskar Beatrix Potter. Finns både som tyg och tapet. Farmhouse.



Sandbergs luftballongstyg i gult och rosa.



Detta mönster passar fint hemma på våran gata i stan. Samma tapet som storebror fast annan färg. Sandberg.





Rislampa från Moln. Det klassiska mönstret finns numera både i textil och även tapet.

En sak har jag med mig från Liams första tid och det är att barn växer så otroligt snabbt därför vill jag göra de lite mer bestående delarna i klassiska mönster som håller upp i åldrarna.

Med Liam var det verkligen en nyhet att kliva in i föräldravärlden. Denna gång känns det minst lika spännande dock mer avslappnat eftersom vi har det mesta och jag kan ägna mig åt att njuta lite mer av stunden. Försöker iallafall att inte ha hjärnan på högvarv hela tiden men en del av förberdelserna anser jag är nyttiga. Det ska trots allt komma in en ny människa i vår familj. Jag är bara sån som person. Som måste kontrollera det som går. Det är så lite vi faktiskt kan bestämma över. Hjälp oss nu att hålla tummarna att vår lilla flicka fortsätter var frisk!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0